Petrom avea o cotă de piaţă de 42% în segmentul distribuţiei de produse petroliere în 2009, care a scăzut până la 34% la finalul anului trecut
Petrom, liderul pieţei petroliere locale, spune că anumite benzinării care nu se ridică la standardele companiei în ceea ce priveşte volumul vânzărilor ar putea fi vândute, iar potrivit informaţiilor existente firma ar putea renunţa la circa 90-100 de staţii din cele peste 540 de puncte de alimentare din portofoliu.
Petrom avea la finalul anului trecut o cotă de piaţă de 34% în segmentul distribuţiei de produse petroliere, procent care include segmentul de retail şi comercial, fără a lua în calcul vânzările către companiile petroliere. În 2009 de exemplu, Petrom avea o cotă de piaţă de 42%.
Planurile Petrom de a-şi analiza prezenţa pe segmentul de distribuţie vin în contextul în care OMV, acţionarul majoritar al companiei, a anunţat că focusul la nivel de grup va fi activitatea de explorare şi producţie, principalul centru de profit.