Companii

Eximtur: Ne mentinem cresterea prin Internet si investitii in publicitate

21.07.2006, 14:12 40

Eximtur va obtine in acest an o cifra de afaceri de 25 de milioane de euro, chiar in conditiile in care turismul intern cunoaste un puternic recul in 2006, considera Lucia Morariu, directorul general al agentiei de turism.
Eximtur a raportat o cifra de afaceri de 20 mil. euro in 2006. Solutia pe care Lucia Morariu o are in vedere pentru mentinerea ritmului de crestere al companiei nu este doar extinderea numarului de agentii proprii, amplasate in marile orase, ci si extinderea ofertei pe internet si alocarea unui buget de publicitate care sa permita o reclama eficienta pentru produsele sale.
"Toate aceste strategii nu sunt menite doar sa mentina compania la acelasi nivel de dezvoltare, dar ele vor asigura dezvoltarea pe piata anul viitor, in conditiile in care, dupa aderarea Romaniei la UE, turismul sindicalizat va disparea, iar tour-operatorii se asteapta ca cererile pentru turismul intern sa scada si mai mult in 2007", a declarat directorul general al Eximtur. Pentru Lucia Morariu miza pentru turismul romanesc ramane segmentul turismului de afaceri, care prezinta un potential de crestere de 70%, dar si finalizarea proiectelor deja demarate, cum ar fi incheierea lucrarilor la autostrada Soarelui, apreciaza Lucia Morariu.
"Incercam sa contracaram scaderea generala de piata care, cel putin pentru Litoral, este pana acum de 35-40%. Ne propunem sa ajungem cel putin la nivelul de anul trecut pe partea de vanzari si ne vom mentine si prin extinderea numarului de agentii. Am deschis agentia din Timisoara Nord in anul 2005, din pacate aceasta fiind amplasata intr-un spatiu de tip mall, care nu este propriu acestui tip de afacere, nu obtine rezultate spectaculoase. In schimb noua agentie din Oradea merge foarte bine. In primul an de functionare agentia Oradea merge la nivelul celei din Baia Mare si credem ca va contribui substantial la cifra de afaceri. O alta agentie noua care merge extrem de bine este cea din Bucuresti, unde in acest an vom deschide o a doua agentie Eximtur", a declarat managerul general al Eximtur. Una dintre pietele cu cel mai mare potential pentru Eximtur se dovedeste a fi piata bucuresteana. "Aici exista o crestere de 58% pentru noi si asta nu pentru ca piata ar fi crescut atat, ci pentru ca am reusit sa atragem clienti din piata altora", mai adauga Lucia Morariu.
Una din strategiile Eximtur este orientarea unei parti a comenzilor spre pagina de web.
"Pana acum, rata de eficienta a vanzarilor prin internet este de 58% si ne permite sa atragem multi clienti aflati in afara spatiului nostru clasic de vanzare, in orase unde avem deja agentii proprii dar si din localitatile apropiate. Pana acum, rezervarile prin site au cea mai mare rata de concretizare fata de toate celelalte rezervari", a mai declarat Morariu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO