Companii

Exporturile Agricola Bacău s-au dublat în acest an: acoperă peste 20% din business

Exporturile Agricola Bacău s-au dublat în acest an: acoperă peste 20% din business

Grigore Horoi, preşedintele grupului Agricola Bacău: Deschidem şi închidem magazine tot timpul, spre exemplu pe parcursul acestui an au fost patru cazuri în care am închis şi am repoziţionat magazinele.

Autor: Gabriel Razi

26.10.2011, 00:06 401

"Avem tradiţie de export. Din 1992 de când am preluat acţiunile companiei de stat la acel moment facem exporturi, legăturile erau deja făcute, nu ne-am pierdut niciodată licenţele de export", a explicat Grigore Horoi, preşedinte al grupului Agricola Bacău.

Grupul a încheiat anul trecut cu afaceri de 98,3 milioane de euro.

Agricola Bacău livrează la export atât pui, cât şi mezeluri sau produse de tip ready meal. Dacă puiul şi mezelurile ajung pe pieţe din vestul Europei precum Germania, Olanda şi Franţa, preparatele sunt livrate pe piaţa britanică. "Încercăm să vindem în străinătate în principal produsele sub brandul nostru", spune Horoi.

Deşi consumul nu dă semne de revenire, iar piaţa cărnii de pui este cu o treime mai mică decât în alte ţări din vestul Europei, Agricola Bacău şi-a bugetat pentru acest an o creştere a cifrei de afaceri cu 22% la 119 milioane de euro. "Avansul va veni din majorarea vânzărilor de salamuri crud-uscate, din dublarea exporturilor, dar şi cu ajutorul reţelei proprii de magazine."

Reţea de 65 de magazine şi continuă extinderea

Pentru următorii doi ani compania îşi propune să deschidă peste 100 de magazine, reţeaua proprie de retail urmând să ajungă la finalul anului 2013 la 170 de unităţi. În prezent compania deţine 65 de magazine, dintre care zece în Bucureşti. "Vom mai deschide cinci sau şase magazine până la sfârşitul acestui an. Deschidem şi închidem magazine tot timpul, spre exemplu pe parcursul acestui an au fost patru cazuri în care am închis şi am repoziţionat magazinele."

Şi alţi jucători din industria alimentară precum Angst sau CrisTim s-au concentrat în ultima perioadă pe extinderea reţelei proprii de magazine. Spre exemplu, Angst a semnat recent un parteneriat cu retailerul francez Carrefour şi vizează dublarea numărului de magazine până la sfârşitul lui 2012.

Pentru a ajunge la 170 de magazine Agricola Bacău va investi în următorii doi ani 3 milioane de euro. "Extinderea reţelei de magazine este o bună sursă de cash şi un vector de imagine."

Cash-ul vine din magazine

Magazinele operate de Agricola vând în proporţie de peste 80% alimente produse în cadrul grupului, dar şi altele complementare cum ar fi băuturile sau dulciurile. Reprezentanţii companiei nu exclud posibilitatea ca în următoarea perioadă să introducă în lanţul de retail şi produse nealimentare. "Retailul tradiţional va suferi schimbări în viitorul apropiat. Vor dispărea buticurile de cartier şi vor apărea reţele de magazine mici. Pe măsură ce ne vom extinde reţeaua vom scădea procentual prezenţa în marile marile reţele însă nu şi valoric, pentru că vânzările noastre vor creşte."

Agricola Bacău intră în competiţie pe piaţa cărnii de pui cu producători precum Transavia sau Avicola Călăraşi, iar pe piaţa locală a mezelurilor cu jucători ca Angst, CrisTim sau Caroli.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO