Companii

Extinderea conteaza: Diverta estimeaza ca in cont ii vor intra 20 mil. dolari in acest an

02.12.2003, 00:00 29

Lantul de magazine Diverta estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 20 de milioane de dolari, in crestere cu 60% fata de anul trecut, conform reprezentantilor companiei.
"Am inregistrat aceasta crestere datorita extinderii cu magazine noi, atat in Bucuresti cat si in tara," a declarat directorul Diverta, Sebi Vasilescu.
Diverta este formata din 90 de magazine, specializate in vanzarea de produse de birotica si papetarie, muzica, film, echipamente IT, telefoane mobile si accesorii.
In total, magazinele comercializeaza 50.000 de articole. Anul acesta, compania s-a extins cu 30 de magazine noi, din care trei in Bucuresti.
"De asemenea, un alt factor care poate justifica aceasta crestere il reprezinta dublarea rulajului la carte si produse IT, carora le-am acordat o atentie sporita anul acesta," a mai spus Vasilescu.
In aceasta vara, Diverta a desfasurat o campanie pentru promovarea produselor de tehnica de calcul pe care le vinde, proiect in urma caruia reprezentantii companiei sperau ca 30% din vanzari sa provina din aceasta zona.
Magazinele Diverta au suprafata variabila, in functie de oras si locatie.
Ultimul magazin inaugurat este situat la Targu Jiu si are o suprafata de 205 metri patrati.
Investitia in acest magazin a fost de 80.000 de dolari, previziunile de trafic indicand un numar de peste 20.000 de vizitatori in medie pe luna si o cifra de peste 300.000 dolari in primul an de activitate.
In acest magazin se comercializeaza 7.000 din cele 50.000 de articole din retea. Brandul Diverta a aparut pe piata in 2001, fiind infiintat de grupul de firme RTC (Radu Trading Company), condus de omul de afaceri Octavian Radu, prin reunirea a doua lanturi de magazine existente, OfficeNet, specializata in comertul cu produse de birotica si papetarie si @Litera, specializata in vanzarea de carte.
Acest brand a aparut ca rezultat al faptului ca, in timp, cele doua tipuri de magazine ajunsesera sa vanda aproape acelasi tip de produse.
In urmatorii doi-trei ani, reprezentantii companie si-au propus ca obiectiv extinderea pana la 300 de magazine in intreaga tara.
Din grupul RTC mai fac parte firmele RTC Holding, Antalis, Euros si RPC Paper Converting. In urma cu circa doi ani, grupul a inceput sa se divizeze, prin vanzarea a 51% din divizia de hartie tipizata- Europ Paper- catre firma elena Inform P. Lykos.
Fondatorul RTC, Octavian Radu, declara in urma cu cateva luni ca grupul RTC ar urma sa dispara, cel putin ca brand, in urma unor tranzactii succesive intre el si celalalt actionar majoritar al grupului, firma franceza Antalis.
In acest moment, Radu detine 40% din grup, restul de 60% apartinand Antalis.Anul trecut, RTC a avut o cifra de afaceri de 52 milioane de euro si un pforit net de doua milioane de euro. Diverta a contribuit cu circa 30% la vanzarile totale ale grupului.
Pentru acest an, Radu estima o crestere de 30% a intregului grup RTC.RTC a fost infiintat in urma cu 11 ani, dupa sapte ani pe care Radu i-a petrecut in Germania.
Sectorul de retail a cunoscut o dinamica foarte puternica in ultimii ani, insa Diverta este singurul magazin care sa reunesca sub un singur brand mai multe tipuri de produse din categorii diferite. claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24