Companii

Forever Living Products spera sa intre pe cresterea vanzarilor in a doua parte a anului

Forever Living Products spera sa intre pe cresterea vanzarilor in a doua parte a anului

Gabor Szocs, general managerul companiei Forever Living Products: "In luna iulie 2005 am avut o crestere de preturi de 25%, motiv pentru care valoarea vanzarilor noastre a explodat in primul semestru al anului trecut fata de aceeasi perioada a anului 2004."

09.08.2006, 18:27 150

Compania de suplimente nutritionale si produse cosmetice si-a bugetat pentru acest an afaceri in crestere, desi a incheiat primul semestru sub nivelul de anul trecut.
Forever Living Products a inregistrat in primul semestru al anului curent o cifra de afaceri de 30,9 mil. lei (8,7 mil. euro), cu 13% mai mica fata de rezultatul obtinut in aceeasi perioada a anului trecut, spune Gabor Szocs, general managerul companiei.
El conduce, impreuna cu sotia sa, Dora Szocs, afacerea Forever Living Products de la intrarea companiei pe piata, in urma cu sapte ani.
"In luna iulie 2005 am avut o crestere de preturi de 25%, motiv pentru care valoarea vanzarilor noastre a explodat in primul semestru al anului trecut fata de aceeasi perioada a anului 2004. In acest an, in primele sase luni am realizat 87% din vanzarile primelor sase luni din anul precedent", explica Szocs.
Pe de alta parte, compania si-a bugetat pentru intreg anul o crestere de cel putin 10% fata de 2005.
"Cu siguranta semestrul al doilea va aduce o crestere semnificativa fata de aceeasi perioada a anului 2005 si suntem convinsi ca vom reusi sa incheiem anul 2006 cu o crestere de 10-15% fata de anul 2005", spune reprezentantul Forever Living Products.
Compania a inregistrat o cifra de 18,2 mil. euro si un profit de 0,7 mil. euro anul trecut, incheind 2005 cu un numar de 55 de angajati. Vanzarile de anul trecut au fost aproape duble fata de cele din 2004.
"Ne-am propus o crestere de doar 10-15% pentru acest an pentru ca suntem convinsi ca nu este usor sa depasim momentul cresterii pretului. Dupa mai mult de sase ani in care nu am crescut preturile, am fost nevoiti sa ajustam preturile produselor in conformitate cu politicile companiei din Europa", a mai spus Szocs.
Produsele companiei sunt distribuite in sistem Multi-Level-Marketing (MLM) si se adreseaza persoanelor cu venituri medii si peste cele medii.
Sistemul de vanzari MLM al unei companii presupune mai multe randuri de distribuitori - persoane fizice, care castiga pe baza de comision din vanzarile proprii, cat si din cele ale agentilor atrasi in acest sistem de vanzari si pe care-i coordoneaza.
Modul de promovare a produselor in sistem MLM a fost de multe ori criticat, in sensul ca nu toti distribuitorii reusesc sa vanda suficiente produse pentru a avea un castig substantial. Mai mult, intr-un astfel de sistem, esentiala este calitatea de a putea discuta in mod direct cu potentialii clienti.
Pe de alta parte, au existat discutii cu privire la faptul ca nu toti distribuitorii care lucreaza in astfel de companii isi platesc impozitele la stat pentru produsele vandute, ceea ce aduce o umbra de indoiala asupra companiilor, in lipsa unei legislatii aferente.
"Pentru noi este foarte importanta cifra de afaceri, dar mult mai importanta este o retea stabila de distribuitori in sistemul Multi Level Marketing", a adaugat reprezentantul Forever Living Products.
Compania a incheiat anul trecut cu un numar de aproximativ 150.000 de distribuitori, reprezentantii companiei declarand recent ca urmaresc o crestere de 20% a retelei anul acesta.
Principalii competitori ai Forever Living Products sunt, pe segmentul de cosmetice sunt Amway, Avon, Oriflame si Zepter. Dintre acestia, Avon, cea mai mare companie de vanzari directe in domeniul cosmeticelor din Romania, a avut o cifra de afaceri de peste 100 mil. euro in 2005. In ceea ce priveste partea de suplimente, Forever Living Products se afla in competitie cu Amway.
Compania va lansa in luna august a anului curent noi produse atat la nivel international, cat si pe piata locala.
"Lansarea produselor noi se face la intalnirea internationala anuala din SUA, care are loc in august. Atunci vom afla care sunt produsele noi lansate atat in Statele Unite, cat si in cele peste 110 tari in care exista Forever Living Products", a conchis Szocs.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO