Companii

Forumul de franciză Transilvania. Cristian Ţepelea, masterfrancizat Ixina România: Anul acesta deschidem magazine în franciză în Cluj-Napoca, Oradea, Timişoara, Constanţa sau Iaşi

Cristian Ţepelea a preluat în 2015 masterfranciza brandului german Ixina

Cristian Ţepelea a preluat în 2015 masterfranciza brandului german Ixina

Autor: Cristina Roşca

02.05.2018, 00:06 843

Cristian Ţepelea a decis să urmeze calea antreprenoriatului şi să preia masterfranciza Ixina în România după aproape 10 ani de experienţă în domeniul mobilierului de bucătărie.

El a mai lucrat în consultanţă în afaceri în domenii variate precum auto, energie, concesiuni publice, retail şi explozibili. Antreprenorul consideră că o franciză internaţională este cea mai bună metodă de extindere a unei afaceri testate şi profitabile.

Vedeţi AICI cum puteţi participa la Forumul de Franciză Transilvania

„Ixina are o istorie de 40 de ani şi are astăzi 300 de magazine în 30 de ţări. Este liderul de piaţă din Belgia şi unul dintre primii furnizori de bucătării din Franţa. Astăzi Ixina are magazine în foarte multe ţări cu culturi diferite. Maroc, Vietnam sau Emiratele Arabe Unite sunt doar câteva exemple.“

Povestea Ixina în România a început în 2015 odată cu semnarea contractului de master francizor în iunie şi deschiderea primului magazin în octombrie. Primul magazin - Ixina Lakeview - pilot pentru franciză şi pentru adaptarea modelului Ixina la specificităţile pieţei din România are vânzări estimate în acest an la un milion de euro. Pentru 2018 Cristian Ţepelea mai vorbeşte despre expansiunea în provincie, cu magazine în franciză în Cluj-Napoca, Oradea, Timişoara, Constanţa sau Iaşi.

„Extinderea internaţională a Ixina continuă prin adăugarea a două-trei ţări în fiecare an. În România, anul 2023 trebuie să ne găsească cu 5-8 magazine deschise în marile oraşe ale ţării şi va trebui să ne concentrăm atenţia pe oraşele secundare pentru că există şi acolo un mare potenţial“, mai spune Ţepelea. El va fi prezent în calitate de speaker pe 16 mai 2018 la prima ediţie a Forumului de franciză Transilvania ce va avea loc la Cluj-Napoca şi va fi organizat de Ziarul Financiar împreună cu compania de consultanţă francize.ro. Printre speakeri  se numără Drossos Chrysanthou - masterfrancizat al curăţătoriilor 5asec, Moritz Fried - fondator al gelateriilor Moritz Eis, Ştefan Popa - fondator şi CEO al aBeauty Clinique şi Ga­briel Vişan - master li­centiat pentru Leader­ship Management Inter­na­tional şi Institute of Microtraining.

În toamna lui 2017 Ziarul Financiar a or­ga­nizat împreună cu com­pania de consultanţă francize.ro prima ediţie a Forumului investitorilor în franciză, care a adunat la Bucureşti peste 300 de manageri, antreprenori şi consultanţi.

Ixina are în portofoliu bucătării (cu tot cu electrocasnice) cu preţuri care variază între 2.000 şi 20.000 de euro. În România compania se ocupă de proiectarea şi instalarea de bucătării.

„Cel mai greu moment de până acum a fost cel al deschiderii magazinului pentru că am realizat cea mai rapidă deschidere a unui magazin din istoria Ixina.“ Pe viitor, compania are de gând să se extindă în sistem de franciză, iar partenerul ideal trebuie să aibă experienţă în management în companii mari. Ei trebuie să vrea o afacere care să le aparţină şi să le asigure un venit anual considerabil peste ceea ce pot câştiga într-un job ìsigur“.

O franciză costă circa 100.000 de euro, bani investiţi în amenajarea spaţiului, display-ul de mobilă şi electrocasnice, capital pentru primele luni de operare. Suma include şi taxa de franciză de 23.000 de euro.

cristina.rosca@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO