Companii

Fostii proprietari ai Bere Azuga investesc 5 mil. € intr-o fabrica de ape minerale si in doua marci noi

Violeta Moraru, actionarul Azuga Waters: Consideram ca piata de ape minerale, desi este destul de competitiva, inca nu a ajuns la maturitate si mai este loc pentru noi branduri

Violeta Moraru, actionarul Azuga Waters: Consideram ca piata de ape minerale, desi este destul de competitiva, inca nu a ajuns la maturitate si mai este loc pentru noi branduri

19.05.2010, 23:44 1857

Violeta si Valerii Moraru, fostii actionari ai companiei BereAzuga - vanduta anul trecut catre Ursus Breweries, pentruaproximativ zece milioane de euro, intentioneaza sa deschida iniunie anul acesta o noua fabrica de ape minerale in Covasna, inurma unei investitii de 5 mil. euro.

Cei doi oameni de afaceri au inceput sa imbutelieze la inceputulacestui an brandul de apa minerala plata Azuga Apa de Izvor, situatpe segmentul mediu de pret, dupa ce au infiintat compania AzugaWaters.

"Consideram ca piata de ape minerale, desi este destul decompetitiva, inca nu a ajuns la maturitate si mai este loc pentrunoi branduri. De asemenea, consumul pe cap de locuitor este destulde mic fata de media consumului din Europa, deci mai este potentialde crestere", a declarat Violeta Moraru, actionarul Azuga Waterscare detine de asemenea peste 52% din imbuteliatorul de apaminerala Perla Covasnei, listat pe Bursa de Valori Bucuresti.

In Romania consumul de apa imbuteliata este estimat la 60-70 delitri pe cap de locuitor, la jumatate fata de media europeana.

O fabrica de la zero

Ea a adaugat ca pana in acest moment au fost realizateinvestitii de aproximativ cinci milioane de euro in Azuga Waters sipeste 1,5 milioane de euro in Perla Covasnei, in special inachizitia de utilaje de productie. Azuga Waters imbuteliaza inprezent in fosta unitate de productie Bere Azuga doar apa plata,captata din munti de la o distanta de sapte kilometri delocalitatea Azuga. "Apa carbogazoasa Azuga se va imbutelia diniunie la o unitate de productie greenfield din judetul Covasna,alaturi de noul brand recent lansat de compania noastra Covasna-taramul apelor. Pentru acest an, estimam investitii in capacitatilenoi de produtie de aproximativ cinci milioane de euro si peste unmilion de euro in distributie si in campania de imagine", a maispus Moraru, completand ca majoritatea investitiilor vor firealizate din fonduri proprii, urmand ca o parte din utilajele deimbuteliere pentru fabrica noua sa fie achizitionate inleasing.

Atat unitatea de productie din Azuga, cat si cea din Covasna auo capacitate maxima de imbuteliere de peste 200 de milioane delitri anual.

Vor o cota de piata de 3%

Moraru intentioneaza sa ajunga pana la finalul acestui an la ocota de piata de 3% cu Azuga Apa de Izvor, in conditiile in carebrandul este comercializat la nivel national in retelele demagazine din retailul modern. Desi Violeta Moraru este actionar indoua companii din industria apelor minerale, o piata de peste 300de milioane de euro, ea sustine ca nu intentioneaza sa fuzionezeaceste doua businessuri.

"Perla Covasnei este o companie listata pe bursa si nu avemintentia de a o delista acum si nici de a o fuziona cu AzugaWaters", a afirmat actionarul si managerul Azuga Waters.

Familia Moraru, care detine mai multe afaceri in RepublicaMoldova, a devenit actionar majoritar al producatorului local BereAzuga in 2006, achizitionand in timp si actiuni la imbuteliatorulde apa minerala Perla Covasnei. Dupa trei ani in care au investitcateva milioane de euro in dezvoltarea producatorului de bere dinAzuga, Valerii si Violeta Moraru si-au vandut in 2009 actiuniledetinute catre produducatorul de bere Ursus Breweries, filialalocala a gigantului africano-american SABMiller, intr-o tranzactiede zece milioane de euro. Dupa ce au iesit din afacerea cu bere, opiata de peste un miliard de euro dominata de companiimultinationale, cei doi antreprenori au infiintat compania AzugaWaters, activa pe o piata de 300 mil. euro, dar in care jucatoriilocali detin in continuare controlul.