Companii

Fuji, la al doilea centru de productie

18.01.2005, 00:00 68

Compania germana Fuji Magnetics GmbH, reprezentantul producatorului japonez pe piata europeana, va deschide al doilea centru de productie din Cluj-Napoca, investitie estimata la 5 milioane de euro.
Compania a achizitionat deja 3.000 de metri patrati de hale de productie in parcul de inalta tehnologie Tetarom, spatiul urmand sa fie folosit pentru producerea de componente pentru aparatura audio video si foto, in special suporti pentru inregistrari audio-video
"S-au finalizat termenii contractuali cu firma Fuji, iar contractul se va semna in cursul acestei saptamani. Din discutiile pe care le-am avut pana in prezent, estimam ca investitia in echiparea halei se va ridica la 5 milioane de euro", a declarat pentru ZF Transilvania, Viorel Gavrea, director Tetarom.
Intr-o prima faza, aici urmeaza sa fie produse casete video pentru camere de tip beta. "Hala de productie din parcul Tetarom a fost finalizata, iar spatiul va fi pus la dispozitia firmelor interesare la inceputul lunii aprilie. Prin contract s-a stabilit ca productia sa inceapa in luna septembrie", mai spune Gavrea.
Chiria pentru spatiile de productie este de 3 euro/mp, iar pentru birouri de 4 euro/mp.
Compania Fuji mai are un centru de productie la Cluj-Napoca unde se realizeaza componente si aparate de fotografiat de unica folosinta. Fuji Magnetics Romania, si-a inceput activitatea in 2001 si a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 600.000 de euro.
Reprezentantii clujeni ai producatorului de echipamente audio-video nu au dorit sa ofere informatii suplimentare legate de aceasta noua investitie.
Tranzactia are loc in contextul in care valoarea schimburilor comerciale dintre Romania si Japonia s-a dublat in ultimii ani. Daca pana in 2001, schimburile comerciale dintre cele doua tari nu depaseau 150 mil. $, rezultatele anului 2003 si estimarile pentru anul 2004 indicau o crestere a acestora de pana la 350 mil. $. La sfarsitul anului 2000 existau doar doua mari investitii japoneze pe linia productiei industriale (KOYO Alexandria, productie de rulmenti, si JTI, productie de tigarete) cu o valoare de 45 mil. $, iar la sfarsitul anului 2003 alte noua companii producatoare ridicau valoarea capitalului japonez la peste 76 mil. $. transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO