Companii

Gigantii energiei incearca sa scape de imaginea de companii ale bunicilor

21.05.2001, 00:00 21



In afara masivitatii si puterii, ce altceva au in comun elefantii sprinteuri, clasicele Chevrolet Corvette si luptatorii de sumo adepti ai skateboardingului?

Toate aceste elemente figureaza in cadrul ultimelor reclame ale companiilor energetice, in incercarea acestora de a atenua investitorilor perceptia negativa asupra burselor lasata de evolutia din ultima perioada a dot.com-urilor si temerea ca o criza a energiei se va declansa in aceasta vara.

"Utilitatile au fost de-a lungul timpului privite ca o ramasita a vechii economii" a declarat Chris Hall, director executiv al companiei de advertising BBDO South.

"Dar noua economie nu a satisfacut in totalitate asteptarile. Iar companiile din domeniul energiei au clienti reali cu bani reali", a mai precizat Hall. "Aceste reclame ne spun ca investitia in companiile energetice nu mai este o investitie pentru bunici".

Intr-o perioada in care sectorul energetic estimeaza profituri record, companiile, de la giganti din domeniul petrolier la companii de utilitati, introduc noi marci pe fondul cresterii pretului carburantilor, a dereglementarii pietei si aparitiei de noi competitori.

De asemenea, ele urmaresc extinderea in alte domenii - precum furnizarea de servicii Internet. Toate acestea miscari arata faptul ca orice companie din domeniu incearca sa fie pregatita sa se impuna.

Din aceasta perspectiva, noile reclame pe o pagina intreaga ale companiilor energetice, care costa intre 100.000 si 163.000 de dolari fiecare, au fost destinate atragerii abonatilor publicatiilor americane New York Times si Wall Street Journal, al caror numar este estimat la aproape 3 milioane.

Purtatori de cuvant ai ambelor publicatii au declarat ca reclamele din partea companiilor energetice sunt in crestere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels