Companii

Golden Brau, ritm de crestere dublu fata de 2005

03.11.2006, 17:34 26

Compania Brau Union, liderul de pe piata locala a berii a anuntat o crestere de 10% a vanzarilor pentru brandul Golden Brau, in prima jumatate din acest an, fata de aceeasi perioada din 2005. Potrivit reprezentantilor companiei cresterea se datoreaza diversificarii ofertei de produse si cresterii bugetelor de marketing.
"Investitiile in promovarea Golden Brau s-au dublat in acest an", a spus Edwin Botterman, CEO Brau Union.
Golden Brau, este cel mai important brand local din portofoliul companiei, sub care se vand anual circa 1,1 milioane de hectolitri, aproape o treime din vanzarile totale ale Brau Union. Pozitionat in segmentul mainstream, Golden Brau a inregistrat anul trecut o crestere de 6% a vanzarilor, in principal datorita lansarii unui ambalaj PET de 1,5 l. Vanzarile cumulate ale Brau Union au crescut cu 17% in prima jumatate din acest an fata de aceeasi perioada din 2005. In prima jumatate a anului, cifra de afaceri a Brau Union a crescut cu 25%, fata de primul semestru din 2005.
Brau Union a trecut in 2005 printr-un proces de reorganizare la nivel de management si de portofoliu de produse. Dupa ce a pierdut 3% din cota de piata intr-un an (2004), Brau Union s-a repozitionat renuntand la cateva marci - Kaiser, Arbema, Regun si Ciuc Black - si a schimbat patru dintre membrii echipei de management ai companiei, inclusiv presedintele.
In urma acestui proces, cu o scadere de 1,4% a vanzarilor, cifra de afaceri a companiei a crescut anul trecut cu 20%, pana la 158,6 mil. euro, in timp ce profitul net a fost de 3,6 mil. euro, fata de 370.000 de euro in 2004. Brau Union a finalizat im acest an investitii de peste 11 mil. euro in doua dintre fabricile sale, la Craiova si la Constanta. Producatorul Golden Brau a anuntat ca va investi in perioada 2007-2009 circa 85 mil. euro pe piata locala.
Compania va aloca anul viitor circa 28 milioane de euro pentru extinderea capacitatilor de productie, modernizare tehnologica, logistica sau IT. In 2008, bugetul de investitii se va ridica la 31-32 de milioane de euro, iar in 2009 sumele alocate de companie pentru investitii vor fi de 26 mil. euro.
Reprezentantii Brau Union estimeaza o crestere in volum a pietei berii, in acest an, cu circa 14%, pana la circa 16 milioane de hectolitri, si o majorare a valorii pietei cu circa 20%. Brau Union a vandut anul trecut 3,5 milioane de hectolitri de bere, fata de 3,6 in 2004.
Cu o crestere de 4,7% a volumelor vandute, piata berii a ramas anul trecut in jurul valorii de 600 de milioane de euro, la fel ca in 2004.
Acest lucru se datoreaza cresterii consumului pe segmentul berii la PET, cumulat cu o scadere a vanzarilor de bere la sticla si la cutie si cu o evolutie constanta a berii la halba. Potrivit datelor Asociatiei "Berarii Romaniei", anul trecut romanii au baut aproximativ un milion de hectolitri de bere la halba, adica in jur de 6,3% din total, in timp ce berea la cutie a adunat circa 7,8% din berea vanduta in 2005. Consumul de bere la sticla a reprezentat 54,5% din total, in timp ce PET-ul a dominat mai bine de o treime din piata.


Investitii in 2007-2009 de 85 mil. euro
BRAU UNION, membra a grupului olandez Heineken, a intrat pe piata in 2000 prin achizitia Brewery Holdings (BH) pentru 164,6 mil. euro.
Anul trecut Brau Union a raportat o cifra de afaceri de 158,6 mil. euro si un profit brut de 5,25 mil. euro.
Compania a renuntat in 2005 la o parte dintre marcile aflate in portofoliu.
Brau Union detine patru fabrici de bere, la Constanta, Craiova, Miercurea Ciuc si Hateg si peste 1.300 de angajati.
Pana in 2009 compania are un program de investitii de 85 mil. euro in cele patru fabrici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO