Companii

Grupul editorial Corint face 4,7 milioane de euro din vanzarea de manuale si carti pentru copii

25.08.2008, 18:45 371

Grupul editorial Corint, care include editurile Corint, Leda, Runa si Corint Junior estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 6,5 milioane de euro, in crestere cu 12% fata de anul trecut, pe fondul cresterii numarului de titluri noi editate.
Anul trecut, grupul a raportat un profit brut de 1,3 milioane de euro, iar cifra de afaceri a fost de 5,4 milioane de euro. Numai din vanzarea de manuale scolare, auxiliare si ghiduri, grupul a obtinut circa 3,3 milioane de euro, in timp ce din vanzarea de carti pentru copii si adolescenti, Corint a rulat 1,4 milioane de euro.
Anul trecut, grupul Corint a editat 541 de titluri, din care aproximativ 300 de titluri noi, in 2,8 milioane de volume.
"Estimam pentru anul acesta aproximativ 500 de titluri, cu un procent mai mare de titluri noi. Ca numar de volume cred ca vor fi aproximativ 2,5 milioane", a spus Daniel Penescu, directorul grupului si unul dintre cei trei actionari, alaturi de Luiza Penescu si Cristian Gresanu, care detin un numar egal de actiuni.
Grupul editorial Corint detine o cota de piata de 10%, dupa cum apreciaza directorul companiei, iar investitiile din acest an, de circa un milion de euro, vizeaza construirea unui depozit nou intr-o zona comerciala a Capitalei, pe o suprafata de circa 2.000 de metri patrati, destinata birourilor si spatiilor de depozitare.
"Aceasta investitie va permite o optimizare a livrarilor si depozitarii cartilor", a spus el.
Distributia cartilor se face in toate librariile din Bucuresti si din tara, atat prin marile lanturi de librarii precum Diverta, Humanitas, Carturesti, Libri, cat si prin librariile mici. "Avem de asemenea carti si in marile magazine precum Carrefour, Cora, Auchan", a spus el.
In totalul vanzarilor de anul trecut, Editura Corint a detinut o pondere de 60%, in timp ce Corint Junior a avut 27%, Leda 11,5%, iar Runa doar 1,5%. Daca Editura Corint ofera manuale scolare si ghiduri, Leda aduce carti de fictiune contemporana si clasica, Runa editeaza carti de autoeducare, iar Corint Junior carte pentru copii si adolescenti.
"Vizam in continuare dezvoltarea editurilor din grup, respectiv sa crestem cota de piata a fiecareia pe segmentul pe care este specializata."
Daniel Penescu spune ca trendul de pe piata romaneasca de carte este unul crescator, insa continuam sa fim cu mult in urma fata ceea ce se intampla in strainatate. "Tirajele sunt inca foarte mici, iar campaniile de promovare ce dispun de bugete reduse pot fi considerate timide", a mentionat el.
Categoriile de carti cele mai cerute sunt beletristrica si cartea pentru copii. "Anul trecut s-au vandut cel mai bine cartile pentru copii. Anul acesta speram sa ajungem la o performanta si in ceea ce priveste cartile de fictiune. De asemenea nu trebuie ignorata oferta si vanzarea de carti educationale ale editurii noastre", a precizat el.
Strategia de promovare a editurii se bazeaza in cea mai mare parte pe campanii de relatii publice, pe parteneriatele cu marile lanturi de librarii din Bucuresti si din tara, dar si pe campanii sustinute de marketing, desfasurate atat in mod conventional (in librarii), dar si neconventional (outdoor, reclama in statiile de metrou).
Cei mai importanti jucatori pe segmentul editurilor sunt Humanitas, Polirom, Corint, ALL, Nemira, RAO, Paralela 45, Teora, Curtea Veche.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO