Companii

Grupurile General Motors si Fiat devin parteneri

14.03.2000, 00:00 53




Grupul american General Motors (GM), cel mai mare producator de autovehicule din lume, ar putea cumpara un pachet de 20% din capitalul companiei Fiat, cea mai importanta societate industriala din Italia, in valoare de 2,4 miliarde de dolari, in cadrul proiectului de alianta aflat in discutie intre cele doua grupuri de automobile, informeaza Financial Times si Wall Street Journal Europe. De asemenea, acordul privind schimbul de cote de participare prevede ca firma italiana va primi 5% din actiunile GM, cu o valoare echivalenta, operatiune prin care Fiat ar deveni unul dintre principalii actionari ai grupului american. Acordul, care ar urma sa fie oficializat in cursul acestei saptamani, nu a fost semnat deocamdata, insa principalele sale prevederi au fost deja adoptate. Nici o tranzactie in numerar nu este prevazuta. Consiliul de administratie al firmei italiene ar urma sa se reuneasca la inceputul saptamanii vitoare pentru a aproba forma de parteneriat. Conform publicatiei financiare britanice, cele doua grupuri de automobile ar purta negocieri in vederea incheierii unei aliante de aproape un an. Prevederile aliantei au fost dezvaluite de cotidianul italian Il Sole 24 Ore, care afirma ca acordul va viza, in prima faza, fabricarea de motoare si componente. De asemenea, vor avea loc investitii comune in Europa si reunirea unor activitati ale firmei italiene si ale Opel, filiala germana a GM. DaimlerChrysler nu a renuntat la ideea incheierii unei aliante cu Fiat, conform Wall Street Journal Europe, insa proiectul sau se afla intr-un stadiu mai putin avansat si mai putin sustinut de partea italiana decat cel al General Motors. Oferta grupului germano-american prevede cumpararea in intregime a diviziei de automobile a Fiat. Pe de alta parte, Fiat ar putea face o oferta de preluare pentru constructorul suedez de camioane Volvo, daca acesta va fi impiedicat sa duca la bun sfarsit operatiunea de preluare a controlului asupra concurentului sau Scania, din cauza opozitiei autoritatilor europene pentru supravegherea concurentei. Fiat este unul dintre ultimii producatori europeni de autovehicule ramasi independenti, in timp ce rivalii sai au incheiat o serie de aliante strategice. Astfel, Renault a preluat un pachet de control din actiunile companiei nipone Nissan Motor, iar grupul german Daimler-Benz a fuzionat cu compania americana Chrysler.





Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels