Companii

H&M mai deschide patru magazine şi caută 100 de oameni

H&M mai deschide patru magazine şi caută 100 de oameni

La finalul lunii martie retailerul a deschis prima unitate de pe piaţa locală în centrul comercial AFI Palace Cotroceni

Autor: Cristina Roşca

19.07.2011, 00:04 1621

Retailerul suedez H&M, care a intrat pe piaţa locală lafinalul lunii martie, va mai deschide până la sfârşitul acestui analte patru magazine, urmând a ajunge astfel la o reţea de zeceunităţi.

Noile magazine se vor deschide în septembrie în Timişoara şiCluj, în centrele comerciale Iulius Mall, [i \n noiembrie înBucureşti (Sun Plaza Shopping Center), şi Constanţa (centrulcomercial Maritimo Shopping Center).

Suedezii deţin pe piaţa locală şase magazine, cinci în Bucureştişi unul în Braşov. La finalul lunii martie retailerul a deschisprima unitate de pe piaţa locală în centrul comercial AFI PalaceCotroceni, după mai mulţi ani de tatonări. Al doilea magazindeschis a fost în Unirea Shopping Center, urmat de Băneasa ShoppingCity, Plaza România, Bucureşti Mall şi Unirea Shopping CenterBraşov.

Odată cu noile deschideri compania urmează să ajungă la un numărtotal de circa 400 de angajaţi.

"Odată cu deschiderea noilor magazine, ne vom mări şi echipa,urmând să mai angajăm până la finele anului în jur de 100 deoameni", a declarat Carlos Duarte, county manager al H&MRomânia.

Deşi au intrat târziu pe piaţă, la circa şapte ani după Inditexşi doi după C&A, suedezii de la H&M au mizat pe oexpansiune rapidă pe piaţa locală.

La deschiderea primul magazin din România, Karl-Johan Persson,CEO-ul H&M, spunea că România este prima piaţă unde compania vadeschide din primul an cel puţin opt magazine. Retailerul vrea săprindă din urmă competitorii de la Inditex, C&A sau New Yorker,care în anii de prezenţă pe piaţă au avut timp să îşi consolidezepoziţia şi să deschidă magazine.

Inditex, prezent pe piaţa locală în franciză din 2004 şi directdin 2007, a deschis iniţial patru magazine faţă de cele două dejaexistente în franciză. Abia din 2008, al doilea an de prezentă pepiaţă, compania a deschis 17 magazine.

H&M optează astfel pentru o strategie mai agresivă înîncercarea de a-i prinde din urmă pe spaniolii de la Inditex, careau în plan doar pentru acest an peste 30 de unităţi, care vor ducereţeaua la peste 80. Compania prezentă pe piaţă cu şapte dintrecele opt branduri din portofoliu - Zara, Zara Home, Bershka,Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho şi Pull & Bear - a ajuns laafaceri de aproape 100 de milioane de euro anul trecut, potrivitcalculelor ZF, asigurându-şi încă o dată prima poziţie în topulretailerilor de modă.

La rândul său retailerul de îmbrăcăminte C&A, unul dintrecei mai mari jucători din Europa, are în plan să deschidă nouămagazine în acest an în România şi să ajungă astfel la un total de16 unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO