Companii

Halewood tine de exporturi, intr-un business care stagneaza

Halewood tine de exporturi, intr-un business care stagneaza
18.10.2009, 23:17 38

Producatorul de vinuri Halewood, unul dintre cei mai importantiexportatori de pe piata locala, estimeaza ca va incheia acest an cuo cifra de afaceri similara celei de anul trecut, respectiv 11-12mil. euro, potrivit directorului general al companiei, Dan Muntean,care se bazeaza in primul rand pe revenirea pietei in ultimultrimnestru din acest an.

"Primele sase luni ale acestui an le-am incheiat in aceeasi notaca primele sase luni din 2008. Au existat tendinte de scadere insaam reusit sa le contracaram", a declarat Dan Muntean. In perioadaiulie 2008 - iunie 2009, grupul a obtinut o crestere a afacerilorde 3%, comparativ cu perioada similara a anului trecut si seasteapta ca incepand cu luna octombrie vanzarile sa intre pe untrend ascendent.

"Este greu de facut o estimare, dar speranta este ca, incepandcu octombrie, vanzarile sa capete un trend ascendent si sa obtinemaceleasi cifre ca anul trecut", a spus Muntean.

40% din productie merge la export

In ceea ce priveste exporturile, Halewood ar putea atinge cifresimilare celor de anul trecut. Astfel, in 2008, din totalulproductiei de 40.000 hectolitri (aproximativ 25.000 hl de vin rosusi 15.000 hl. devin alb), aproape 40% a fost destinata exportului,potrivit informatiilor companiei.

"In 2009 productia a crescut din punct de vedere cantitativ cuaproximativ 15%, calitatea strugurilor fiind foarte buna. Neasteptam ca in acest an cifrele privind exporturile se apropie decele ale lui 2008, Halewood fiind responsabil de mai mult de 20%din exporturile de vin ale tarii", mai spune Dan Muntean.

Vinurile produse de Cramele Halewood din strugurii provenind depe domeniile viticole din Dealu Mare, Sebes si Murfatlar au caprincipale destinatii de export Estonia, Germania, Marea Britanie,Letonia, China, Polonia, Thailanda, SUA, Cehia, Japonia, Belgia,Danemarca, Ecuador, Italia si Israel, acestea reprezentand 97,7%din totalul exporturilor companiei.

"Strainii prefera vinuri din soiuri precum Chardonnay, SauvignonBlanc, Cabernet Sauvignon, Merlot si Pinot Noir", marturisestedirectorul general al Halewood Romania. "Cel mai vandut brand laexport al grupului este insa Prahova Valley, in toate cele 3 gamedisponibile: Special Reserve, Reserve si Clasic, potrivitinformatiilor companiei".

Prahova Valley continua sa fie si cel mai vandut brand alcompaniei pe piata locala. In ceea ce priveste consumul, DanMuntean afirma ca acesta va reincepe sa creasca, insa consumatoriivor deveni mai avizati, iar concurenta de pe piata mai acerba.

Mai multe optiuni pentru consumatori

"Tendinta de internationalizare a ofertei se va accentua",adauga el. "In acest moment piata vinului din Romania se aflaintr-un proces de maturizare. In ultimii ani se remarca odiversificare a ofertei si in retail, si in HoReCa (hoteluri sirestaurante - n.red.). Pe piata, in prezent, importurile reprezinta15%, fata de 85% produsele autohtone, cu o constanta a vanzarilorvinurilor autohtone de 96-97% in volum si valoare".

In 2010, piata vinului din Romania isi va continua procesul dematurizare, iar consumul se va mentine pe un trend imbucurator."Piata vinului din Romania se va apropia in 2010 de maturitateadeplina pe care o estimam a se incheia in 2011, si va deveni foartecompetitiva. Pe masura ce timpul si criza vor trece, ofertagenerala se va concentra - cu exceptia diversificarii privatelabel-ului (marcilor private)", espune Muntean.

Cramele Halewood este filiala locala a companiei britaniceHalewood International.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO