Companii

Indesit spera sa-si atinga targetul: 60 mil. euro vanzari

21.09.2006, 14:20 29

Indesit Company, unul dintre principalii jucatori de pe piata locala de electrocasnice estimeaza pentru acest an un volum al vanzarilor de 60 mil. euro, nivel apropiat de cel de anul trecut.
"Rezultatele obtinute pana in prezent ne dau convingerea ca vom putea pastra cifra de afaceri si in 2006, in conditiile in care ne asteptam la o scadere de 5-10% a pietei si de peste 10% a pretului mediu", a declarat Rodica Stere, marketing manager al Indesit.
Producatorul italian este prezent pe piata locala prin intermediul unei reprezentante, activitatile de import si distributie fiind derulate prin intermediul unor companii locale.
Indesit Company estimeaza ca detine o cota de 20% din totalul electrocasnicelor vandute in Romania. Brandul Indesit a acumulat cele mai mari vanzari din total, reprezentand 18% din cota de piata, in timp ce Ariston, marca de lux, reprezinta doar 2% din piata. Portofoliul companiei include pe langa brandurile Indesit si Ariston si marci precum Hotpoint si Scholtes, care nu sunt insa reprezentate pe piata locala.
Vanzarile din segmentul produselor albe (frigidere, masini de spalat) a scazut anul acesta cu aproximativ 20% conform datelor furnizate de principalii actori de pe piata.
Importatorul crede ca cea mai prolifica perioada pentru vanzari va fi sfarsitul anului, dupa ce in august a inregistrat o crestere a afacerilor in urma achizitiilor facute in vacanta de romanii plecati la munca in strainatate.
"Urmatoarea perioada, octombrie-decembrie, constituie pentru noi varful de sezon, cand se pot realiza 40% din vanzarile anuale", a mai spus Rodica Stere.
Cea mai mare parte a vanzarilor companiei Indesit este realizata de retelele nationale de retail precum Altex, Domo si Flanco, care comercializeaza peste 60% din totalul produselor. Hipermarketurile vand aproximativ 20% din electrocasnicele Indesit, in timp ce retailerii regionali au o cota mai mica de la an la an, in acest an valoarea scazand sub 20%.
Chiar si in urma aplicarii unor conditii din ce in ce mai restrictive pentru acordarea creditelor de consum, oficialii Indesit cred ca afacerile companiei nu vor avea de suferit foarte mult.
"Noi ne asteptam sa nu avem de suferit. Depinde de retaileri sa contracareze restrictiile si impunerile BNR. Au gasit intotdeauna solutii pentru mentinerea volumului vanzarilor."
Chiar daca vanzarile vor fi mentinute la acelasi nivel ca in ceilalti ani, cea mai mare parte a jucatorilor din piata anticipeaza o scadere a profitabilitatii. Piata electronicelor si electrocasnicelor a fost estimata de catre principalii jucatori in acest an la mai putin de 800 mil. euro, cat era anul trecut.
Producatorul italian de electrocasnice Indesit Company a realizat in primele sase luni ale acestui an vanzari de 768 mil. euro (in crestere cu 3% fata de perioada similara a anului trecut) si un profit operational de 37 mil. euro (crestere de 15,5%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO