„Lipsa personalului calificat va fi un impediment pentru producătorii din România. Dacă fabricile nu investesc în automatizare, producătorii se vor îndrepta spre alte pieţe.“
Diana Albu şi Psait Anda, două tinere care în 2017 aau pus bazele brandului Instinctive.ro sub care produc articole vestimentare, spun că problemele cu care se confruntă pe piaţa locală sunt legate de mentalitatea consumatorilor români, care îşi îndreaptă atenţia spre brandurile internaţionale, dar şi de lipsa forţei de muncă calificată care poate duce la externalizarea producţiei din domeniu.
„Ne confruntăm cu o problemă legată de mentalitate. Tot ce vine din afară capătă o altă valoare în ochii consumatorului pe criterii de notorietate, trend sau supraaprecierea calităţii, nu neapărat justificată. Această tendinţă va exista în continuare, motiv pentru care un brand autohton nu va avea aceeaşi putere în faţa unui consumator român“, au spus pentru ZF Diana Albu şi Psait Anda, fondatoarele brandului Instinctive.ro.