Companii

Interviu Iulian Nica, fondatorul La Cocoş, cel mai puternic retailer autohton după cifra de afaceri: Regula noastră de aur, „Biblia La Cocoş“, este că adaosul mediu e de aproximativ 9% peste preţul de achiziţie. Se poate construi o afacere şi cu aplicarea unui adaos mai mic

Compania La Cocoş, care a ajuns la peste 720 de salariaţi, are abia un deceniu de istorie. Primul magazin al reţelei, situat pe Şoseaua Vestului nr. 21 din Ploieşti, a fost deschis în iulie 2014.

Compania La Cocoş, care a ajuns la peste 720 de salariaţi, are abia un deceniu de istorie. Primul magazin al reţelei, situat pe Şoseaua Vestului nr. 21 din Ploieşti, a fost deschis în iulie 2014.

Autor: Cristina Roşca

14.03.2024, 00:07 9502

Retailerul local La Cocoş, cunoscut pentru politica preţurilor mici, a ajuns la afaceri de circa 1 mld. lei anul trecut cu trei magazine Compania operează două hipermarketuri cu politică de discount la Ploieşti şi unu la Bucureşti A patra unitate va fi inaugurată la Braşov, iar a cincea la Piteşti, în spaţiul ocupat anterior de un hipermarket PIC (o puternică reţea locală de comerţ alimentar până la criza anterioară) Bugetul de investiţii pentru cele două magazine este de 16,5 mil. euro.

Retailerul La Cocoş, controlat de antrepre­norul Iulian Nica şi cunoscut pentru politi­ca preţurilor mici, care de altfel i-a şi permis să ajungă la vânzări de 1 mld. lei cu trei magazine de mari dimensiuni, anunţă că aplică un adaos comercial mediu de 9% faţă de preţul de achi­ziţie. Este prima reţea care dez­văluie acest aspect.

„Politica de sta­bilire a preţurilor de vânzare se face doar în baza unei reguli de aur, pe care, îm­preună cu echi­pa, am denumit-o «Biblia La Cocoş». Această re­gulă de bază ne li­mitează la un adaos mediu de apro­xi­mativ 9% aplicat peste preţul de achi­ziţie al produselor. Echipa noas­tră nu se poate abate de la această regulă!“, spune antreprenorul Iulian Nica într-un interviu pentru Ziarul Financiar.

Afirmaţiile sale vin într-o perioa­dă marcată de inflaţie şi de un com­por­tament mai prudent al românilor la shopping. Mai mult, vin într-o peri­oadă în care adaosurile comerciale ale marilor lanţuri au fost discutate ca urmare a faptului că în 2023 guvernul a decis plafonarea adaosului comer­cial la alimente de bază, măsură ce este în vigoare şi astăzi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO