♦ Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 20,5% versus 2022 ♦ Reţeaua de magazine Flanco numără circa 160 de unităţi.
Românii şi-au schimbat comportamentul de consum în ultimii ani marcaţi de inflaţie record, de bani mai scumpi şi de reducerea puterii de cumpărare. Aceşti factori şi-au pus amprenta asupra modului în care oamenii cumpără produse electro-IT, văzute de către mulţi drept investiţii, dat fiind preţul mai mare per unitate.
„Vedem o schimbare radicală a comportamentului de consum în ultimii 2-3 ani. Dacă în pandemie şi în anii în care am stat aproape de casă clienţii şi-au dorit produse cu specificaţii de top şi branduri scumpe, în 2023 putem vorbi de o reorientare către articole foarte ieftine. Putem vorbi chiar de amânarea deciziilor de achiziţie în unele categorii de produse – oamenii amână decizia de a-şi înlocui frigiderul sau telefonul, dacă acestea încă «merg» -, sau de alocarea bugetelor disponibile către alte nevoi ale familiei“, spune Dragoş Sîrbu, CEO şi acţionar minoritar al retailerului electro-IT Flanco, al doilea cel mai important actor din sector după cifra de afaceri.