Kaufland, sud-africanii de la NEPI, Vodafone, ruşii de la Lukoil şi Electrica sunt cei mai mari clienţi ai Tinmar, companie axată mai ales pe furnizarea de energie, dezvoltată de omul de afaceri Augustin Oancea. De la un business de numai 17 milioane de euro în 2007, Tinmar a ajuns anul trecut la 718 milioane de euro, comercializând energie pe 20 de pieţe.
Datorită dimensiunii considerabile la care a ajuns businessul Tinmar, la finalul anului trecut acţionarii companiei au decis divizarea acesteia în trei entităţi distincte.
În urma divizării, din fostul Tinmar Ind s-au desprins două companii, Tinmar Energy şi Tinmar Gas. Tinmar Ind se ocupă de comercializarea combustibililor, Tinmar Energy de furnizarea de energie, iar Tinmar Gas de furnizarea de gaze naturale. Deja companiile Tinmar Energy şi Tinmar Gas sunt înregistrate la Ministerul Finanţelor.
Datele furnizate de companie arată că la nivel de grup Tinmar a înregistrat în primul semestru al anului un business de 280,2 milioane de euro, cu 19% mai mic faţă de perioada similară a anului trecut. Pe de altă parte însă, profitul net al grupului a ajuns la aproape 11,5 milioane de euro, dublu faţă de cel înregistrat în primul semestru din 2015.