Companii

Kraft Foods exporta 10% din productia de ciocolata de la Brasov

23.04.2008, 18:52 90

Kraft Foods Romania, care a demarat in urma cu aproximativ doi ani exporturile catre alte piete pe care compania mama activeaza, a ajuns in prezent la o pondere a vanzarilor in afara tarii de 10% din productia de ciocolata de la Brasov.
"Este posibil ca aceasta pondere sa creasca, desi atentia noastra este indreptata catre dezvoltarea businessului la nivel local", a declarat Peter Muller, directorul general al Kraft Foods Romania.
Unitatea locala de productie a com-paniei exporta in prezent in aproximativ 15 tari, la Brasov fiind fabricate si produse din ciocolata care sunt comercializate sub alte branduri pe pietele externe.
Anul trecut, Kraft aproape si-a dublat capacitatea de productie locala a ciocolatei, printr-o investitie de ordinul sutelor de mii de euro in linii deja existente.
Producatorul este liderul pietei locale de ciocolata cu branduri precum Poiana sau Milka, acestea fiind cele mai vandute produse pe segmentele lor de piata.
Recent, Kraft Foods Romania a intrat pe segmentul prajiturilor ambalate,
printr-un parteneriat cu compania romaneasca Pan Group din Craiova.
Investitia comuna a celor doua companii depaseste un milion de euro. Potrivit lui Muller, lansarea prajiturilor ambalate Poiana Dulce a urmarit completarea portofoliului Kraft in Romania pe segmentul snacks-urilor dulci, pe care compania vrea sa se impuna si cu biscuitii LU.
Dupa preluarea diviziei de biscuiti dulci a companiei franceze Danone, realizata in 2007, Kraft a integrat brandul LU si in portofoliul subsidiarei romanesti. Astfel, in acest an, biscuitii dulci ar putea avea o pondere de 5-7% din cifra de afaceri Kraft Foods Romania, potrivit estimarilor lui Peter Muller. Biscuitii LU sunt adusi pe piata romaneasca de la unitatile de productie detinute de Kraft din Cehia si Polonia.
Kraft mai produce local si cafeaua Nova Brasilia, printr-un parteneriat cu Supreme Group, competitorul sau de pe piata ciocolatei. Vanzarile Kraft Foods Romania au urcat anul trecut cu aproximativ 20% fata de 2006, conform informatiilor de pe Mediafax. Cifra de afaceri a companiei poate fi estimata astfel la peste 140 mil. euro la nivelul lui 2007, dupa ce in 2006 Kraft Foods a raportat la Ministerul de Finante afaceri de 400 mil. lei (114 mil. euro).
Cele mai mari vanzari au fost inregistrate pe piata ciocolatei, pe care Kraft concureaza cu Cadbury (Kandia), Supreme Chocolat sau Heidi Chocolat Suisse. Marca premium de ciocolata a Kraft Foods, Milka, prezenta pe toate cele trei segmente (tablete, batoane si praline), detine o cota de aproximativ 20% din piata romaneasca. Anul trecut, vanzarile de produse Milka au crescut cu aproximativ 40% fata de 2006, conform datelor companiei.
Kraft detine prima pozitie si pe piata cafelei, pe care activeaza cu brandurile Jacobs si Nova Brasilia, cel mai mare competitor al sau fiind grupul Strauss (Elite) din Israel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO