Companii

Kraft Foods si-a majorat cu 40% vanzarile de cafea Jacobs si Nova Brasilia

20.01.2005, 00:00 99

Kraft Foods Romania, filiala locala a producatorulului american din industria alimentara, a realizat anul trecut o crestere cu 40% a vanzarilor de cafea, a spus Doina Cavache, corporate affairs manager in cadrul companiei.
"Cresterea cea mai mare s-a inregistrat pe piata de cafea. Valoarea vanzarilor de cafea in 2004 a fost cu 40% mai mare fata de 2003", a spus Cavache.
Kraft Foods ocupa locul doi pe piata cafelei cu marcile Jacobs si Nova Brasilia. Prima pozitie este detinua de Elite Romania, care are o cota de piata de circa 50%.
Cavache nu a dat publicitatii valoarea cifrei de afaceri a companiei in 2004. "Pentru anul 2005 estimam o crestere valorica a vanzarilor de aproximativ 10%", a mai precizat Cavache.
Compania a inregistrat in 2003 o cifra de afaceri de 53,2 milioane de euro, in crestere cu 8% fata de anul anetrior, care fusese un an de declin usor.
Kraft Foods este unul din principalii jucatori pe dulciuri si cafea din Romania. Compania are in portofoliu zece marci, cele mai cunoscute fiind ciocolatele Africana, Poiana, Suchardine, Smash, Milka, Toblerone si cafelele Jacobs si Nova Brasilia.
Compania a preluat de anul trecut si distributia marcii de branza Philadelphia pe piata romaneasca. Marca era prezenta pe piata, fiind insa importata si distribuita de o alta firma.
"Cele doua piete (dulciuri si cafea - n. red.) au fost mult mai dinamice in comparatie cu 2003, cu cresteri pe ambele segmente. Cresterile de piata urmeaza de fapt trendul pozitiv al economiei din Romania. Stabilitatea economica, scaderea inflatiei si stabilitatea preturilor a condus la cresterea puterii de cumparare a consumatorului roman. Investitiile mai mari in promovarea produselor cat si varietatea ofertelor au fost cativa din factorii care au stimulat cresterea consumului", a mai spus Cavache.
Potrivit unor studii, piata cafelei din Romania are o valoare de peste 100 de milioane de euro, fiind in crestere acum, dupa doi ani de declin. Principalii jucatori sunt Elite Romania (Elite), Kraft Foods Romania (Jacobs), Tchibo Romania (Tchibo), Alka, Nestle (Nescafe), Panfoods (Amigo). In categoria de ciocolata Kraft Foods ocupa primul loc avand o cota de piata aproape egala cu Excelent-Kandia.
Pe piata romaneasca, Kraft Foods a intrat in 1994 cu zece ani odata cu achizitionarea fabricii Poiana Produse Zaharoase din Brasov. In cei zece ani, compania a realizat investitii de peste 20 de milioane de dolari si a ajuns la aproape 700 de angajati. In prezent compania are 699 de angajati.
La sfarsitul anului trecut, divizia de dropsuri a Kraft Foods Romania a trecut in proprietatea companiei de guma de mestecat Wrigley Romania, ca urmare unei tranzactii la nivel international intre cei doi giganti.
La nivel global, Kraft Foods este a doua mare companie din domeniul alimentar dupa Nestle, cu un portofoliu de 60 de marci si o cifra de afaceri de peste 30 mld.$, anual. Kraft Foods a fost achizitionata de Philip Morris formand in 2003 Altria Group.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels