Companii

Lipomin intra in competitie cu Pepsi, Coca-Cola si Red Bull

01.08.2008, 19:17 43

Imbuteliatorul de apa minerala Lipomin, care detine brandul Carpatina, estimeaza pentru anul viitor o cifra de afaceri de 15 milioane de euro si un volum de 150 de milioane de litri, in conditiile in care isi va extinde portofoliul de produse cu bauturi racoritoare necarbonatate bazate pe apa minerala plata, cu bauturi energizante sau ape cu arome.
Prin aceasta mutare, Lipomin va intra pe o piata a bauturilor necarbonatate, estimata anul trecut la aproximativ 100 mil. euro, dominata de Coca-Cola Hellenic si Pepsi Americas. De cealalta parte, in segmentul energizantelor, primii trei jucatori sunt Red Bull Romania (cu brandul Red Bull), care detine 70% din piata, Coca-Cola HBC (cu Burn) si Dacardi Impex (Power Horse si Red Force).
"Competitia este din ce in ce mai mare, iar patrunderea pe piata cu produse complementare este o evolutie naturala daca vrem sa ne atingem tinta de a fi printre primele trei branduri in preferintele consumatorilor", a declarat Mihai Bratu, presedintele Lipomin, care a precizat ca brandul Carpatina va fi utilizat doar pe pentru produsele pe baza de apa minerala
Carpatina si Lipomin au imbuteliat si comercializat anul trecut 74 mil. litri de apa, vanzari care s-au ridicat la aproximativ 10 milioane de euro. In prezent, doar fabrica din Herculane a companiei are o capacitate de 14 mii de butelii de 1,5 litri pe ora.
Pentru extinderea portofoliului de produse compania are un buget de 4 milioane de euro in 2009. "Vom aduce utilaje si echipamente noi care sa ne permita sa ajungem in urmatorii doi-trei ani in primele cinci locuri pe piata de still drinks si bauturi energizante. De asemenea, vom investi in linii de imbuteliere pentru sticla, in intentia de patrunde mai puternic in HoReCa", a mai spus Bratu.
In prezent, produsele Lipomin acopera pana la 58% din retailul modern si clasic, dar in interval de un an vor ajunge in 80% din punctele de vanzare in Romania, potrivit reprezentantilor companiei.
"Apa plata, care pana acum a lipsit din portofoliul nostru, dar care de acum inainte se va comercializa sub brandul Carpatina, va contribui cu 30% la vanzarile totale. Per total vrem ca anul viitor sa dublam vanzarile din 2007", a explicat presedintele Lipomin. Grupul a achizitionat anul acesta integral producatorul de apa minerala plata Herculane Water, dupa ce in 2006 a preluat brandul Carpatina, prin achizitionarea pachetului majoritar de actiuni.
Potrivit reprezentantului companiei "din punct de vedere strategic, ne-am completat portofoliul cu un produs in crestere. Era vital sa-l avem pentru a ne sustine dezvoltarea si a incheia capitolul consolidare". Acum Lipomin este prezent cu toate cele trei categorii de apa: apa plata, apa light si apa forte.
Chiar daca pentru acest an principalul obiectiv este consolidarea pe piata locala, din 2009 conducerea Lipomin va incepe sa priveasca mai atent si spre tarile vecine, cum ar fi Ungaria sau Serbia.
Tot pentru anul viitor, comapania estimeaza o cota de piata de pana la 12%, anul acesta urcand la apropape 10% pe portofoliul de produse pe care compania il detine.
Lipomin, al carui pachet majoritar este detinut de fostii bancheri Horia Simu si Horia Pitulea, care au actiuni si la Cuprom, concureaza pe piata apei minerale, estimata la 1,4 miliarde de litri cu producatori ca Romaqua Group, Bipco Biborteni, sau Dorna Apemin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO