Companii

Martens: Pentru a rezista, producatorii de bere independenti trebuie sa se indrepte catre nise

23.07.2008, 14:30 136

Martens Galati, unul dintre principalii producatori independenti de bere de pe plan local, a inregistrat in primele cinci luni ale acestui an un avans al vanzarilor de 6% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Rezultatele arata insa o diminuare a ratei de crestere comparativ cu primul trimestru din acest an, cand producatorul obtinea un avans de 18% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Din cauza cresterii preturilor si a costurilor, consumatorii renunta la achizitia berii in favoarea alimentelor de baza. Este o tendinta care s-a simtit in Europa, iar acum se resimte si la noi", a declarat Vasile Joanta, directorul general al Martens.
Producatorul este prezent pe rafturile magazinelor XXL, Plus, Billa si Kaufland cu brandurile Premium Senior, Damburger, Faleza, Kanzel, Driver, Postavaru, Cozia, Steiner, Ma Donna, Altus si Soveja. Prin distributie proprie, Martens acopera zona Moldovei, judetele Dolj, Olt si o partea de est a Campiei Romane.
"Cele mai vandute branduri din portofoliul nostru sunt Premium Senior si marca de bere fara alcool Driver", a spus Joanta. El a adaugat ca Driver este principalul brand din portofoliul companiei care este destinat exportului, o categorie care reprezinta aproximativ 1-2% din productia Martens.
"Exportam in prezent in Egipt, dar suntem in discutii pentru a incheia noi contracte in Orientul Mijlociu pentru brandul fara alcool Driver. Anul trecut, berea alba Ma Donna, cu extract de cura?ao, a fost foarte bine primita in SUA, dar exportul acestui brand a fost oprit temporar deoarece am schimbat distribuitorul din SUA", afirma reprezentantul Martens. Pe segmentul berilor speciale, Martens mai este prezent si cu bradul Altus, o bere de abatie.
Potrivit lui Joanta, segmentul berilor speciale ar putea reprezenta portita de salvare a producatorilor independenti de bere pe o piata controlata de multinationale in proportie de 80%. "Pentru producatorii independeti de bere una dintre posibilitati pentru a putea rezista pe piata o reprezinta nisele, acolo unde multinationalele nu sunt prezente", spune directorul general.
Cele mai recente lansari pe piata berilor speciale au fost facute pe segmentul berilor cu arome, prin brandurile Redd's (Ursus) si Beck's Green Lemon (InBev).
Martens a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 31,5 mil. lei (9,4 mil. euro), in crestere cu 23% fata de anul precedent. In aceeasi perioada jucatorul a inregistrat o pierdere de 598.079 lei, adica circa 180.000 de euro, aceeasi suma castigata cu un an in urma.
In ceea ce priveste volumul vandut, Joanta spera ca acesta va creste cu 10% in 2008, peste cei 270.000 de hectolitri obtinuti in anul precedent.
Actionarii principali ai Martens, companie tranzactionata pe piata Rasdaq a Bursei de Valori Bucuresti sub simbolul MABE, sunt producatorul belgian cu acelasi nume Martens Brouwerij si SIF Moldova.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24