Companii

Mataro: dupa Zara, negociem cu Puma si Levi's

04.03.2005, 00:00 41

Compania hunedoreana Mataro, producatoare de lenjerie de corp, negociaza incheierea unor contracte cu reprezentantii brandurilor Puma si Levi's, a anuntat Marioara Rat, directorul general al societatii.


"Continuam sa purtam discutii si cu alti potentiali colaboratori. Avem capacitatea de productie necesara pentru a onora si alte comenzi, dar, deocamdata, nu pot sa fac mai multe precizari legate de aceste posibile contracte", a spus Rat.


Acestea nu sunt singurele contacte pe care firma le are cu "nume mari" in domeniul imbracamintei, unul dintre clienti fiind compania spaniola Inditex, care detine marca Zara.


Acest contract a adus societatii Mataro in primele luni ale acestui an comenzi pentru aproximativ 100.000 de articole de lenjerie intima.


"In principiu, contractul pentru brandul Zara este fluctuant si depinde mult de perioada in care ne aflam. Spre exemplu, in perioada martie- aprilie incepem productia de articole destinate sezonului rece. Este vorba despre lenjerie de corp din bumbac. Apoi, in perioada septembrie octombrie asteptam comenzile pentru lenjeria de vara", a spus managerul Mataro. Ea a adaugat ca anul trecut, valoarea contractului cu Zara a fost de aproximativ 30 mld. lei (circa 750.000 de euro), dar a evitat sa faca o estimare pentru acest an.


Oficialul Mataro spune ca aceste colaborari cu firmele straine nu inseamna lohn. Societatea hunedoreana produce in totalitate articolele de imbracaminte, care sunt cumparate apoi de partenerii straini, singurul lucru in comun cu lohnul fiind faptul ca produsele se comercializeaza sub marcile straine. "Pentru o firma, trecerea de la sistemul lohn la cel de productie in regim propriu inseamna practic o crestere aproape exponentiala a cifrei de afaceri si asta deoarece pentru un produs de lenjerie intima fabricat in sistem lohn primesti, in medie, circa 10 centi, pe cand un articol fabricat in regim propriu iti aduce 2 euro/unitate. In cazul nostru, in 2004, productia in regim propriu a reprezentat 10% din total, dar a insemnat 60% din cifra de afaceri", a mai spus Marioara Rat.


Societatea a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de circa 60 mld. lei (1,48 mil. euro), in crestere cu 40% fata de anul anterior. Productia in lohn este destinata companiei engleze Delta Gali, care primeste lunar aproximativ 300.000 de articole de lenjerie de corp si lenjerie intima.


Mataro a fost infiintata in 1999, 95% din actiunile firmei fiind detinute de catre un investitor maltez. Pe parcursul celor sase ani, in fabrica de la Criscior au fost facute investitii estimate la circa un milion de euro. transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO