♦ Bucureştenii care nu sunt de acord cu schimbarea denumirii staţiei de metrou au formulat o petiţie prin care solicită Ministerului Transportului, conducerii Metrorex şi Primăriei Municipiului Bucureşti să se păstreze numele original al staţiei de metrou Timpuri Noi.
Staţia de metrou Timpuri Noi din Bucureşti ar urma să fie redenumită Octavian Udrişte, potrivit unei decizii luate de Metrorex. Noul nume este cel al inginerului care a semnat punerea în funcţiune a primei linii de metrou din Bucureşti.
„Cetăţenii Bucureştiului s-au trezit cu ştirea că staţia de metrou Timpuri Noi va fi redenumită Octavian Udrişte, după numele inginerului care a semnat punerea în funcţiune a primei linii de metrou din Bucureşti, obligaţie din fişa postului, de altfel!
Decizia a fost luată cu de la sine putere de conducerea Metrorex S.A., compania naţională care asigură transportul subteran în capitală. Motivul invocat este acela că staţia a fost denumită iniţial după platforma industrială Timpuri Noi, care nu mai există acum. Uzina Timpuri Noi a fost înfiinţată în 1864 şi, chiar dacă nu mai există, rămâne o legendă a industriei româneşti. Şi locul Timpuri Noi există în memoria colectivă a bucureştenilor! Toată lumea îl recunoaşte şi îl numeşte aşa. Mai mult, ansamblul de clădiri de birouri care a fost construit pe vechea platformă industrială poartă numele de Timpuri Noi Square, păstrând astfel memoria locului“, afirmă iniţiatorii campaniei.
Staţia Timpuri Noi deserveşte clădirile de birouri Timpuri Noi Square, dezvoltate de Vastint, unde au sediul companii precum Kruk, Tremend, Netcentric, Zitec şi altele. La staţia de metrou Timpuri Noi s-au înregistrat anul trecut aproximativ trei milioane de validări de cartele.
De partea cealaltă Metrorex spune că va ţine cont de dorinţa opiniei publice.
„Metrorex doreşte să aducă îmbunătăţiri serviciilor oferite publicului călător, iar în derularea proiectelor de la metrou opinia publică reprezintă un reper important.“
„Aşadar, se vor parcurge etapele premergătoare necesare în vederea realizării unui astfel de proiect în cadrul căruia se urmăreşte inclusiv îmbunătăţirea semnalisticii în staţiile de metrou prin implementarea unui sistem standardizat care să respecte principiile de orientare, direcţionare, informare, restricţionare şi avertizare. În funcţie de aceste aspecte se va putea face o estimare de costuri“, spune Mihai Barbu, preşedintele consiliului de administraţie al Metrorex. El este, de altfel, autorul propunerii de modificare a denumirii.
Schimbarea denumirii staţiei atrage după sine investiţii pentru actualizarea hărţilor afişate în staţii şi în trenuri, precum şi modificarea anunţurilor vocale care anunţă în difuzoare succesiunea staţiilor.
Între timp, bucureştenii care nu sunt de acord cu schimbarea denumirii staţiei de metrou au formulat o petiţie prin care solicită Ministerului Transportului, conducerii Metrorex şi Primăriei Municipiului Bucureşti să se păstreze numele original al staţiei de metrou Timpuri Noi.
„Există deja în Bucureşti strada Logofătul Udrişte, denumită după numele lui Năsturel Udrişte, mare boier şi cărturar din Ţara Românească din secolul XVII. Strada aceasta nu se află în zona Timpuri Noi, iar coincidenţa de nume ar crea confuzie pentru cei care tranzitează oraşul. Toponimia urbană nu trebuie stabilită arbitrar de conducerea unei companii de transport. Autorităţile locale, în consultare cu cetăţenii, ar trebui să stabilească numele locurilor publice pe care le frecventează în comunitate“, se arată în justificarea petiţiei.
În zona în care se află astăzi staţia de metrou a existat platforma industrială Timpuri Noi, care nu mai este funcţională de mulţi ani. Uzina Timpuri Noi, unde se produceau compresoare, pompe şi materiale de instalaţii, a fost înfiinţată în secolul al XIX-lea. După Revoluţie, activitatea a fost diminuată, iar zona a devenit, treptat, teren pentru o serie de dezvoltări imobiliare, acesta fiind, de altfel, şi motivul invocat de Metrorex pentru schimbare.