Companii

MiniMax si-a planificat investitii de 70 mil. euro pentru a ajunge la 100 de magazine

MiniMax si-a planificat investitii de 70 mil. euro pentru a ajunge la 100 de magazine

Rainer Exel, directorul general al retelei MiniMax Discount: Cheltuielile lunare ale unei familii pentru alimente se ridica la 50% din buget - este cel mai mare nivel din Europa

08.02.2007, 19:37 18

Retailerul MiniMax Discount si-a planificat dezvoltarea unei retele de 100 de magazine in urmatorii 5-7 ani, printr-un ritm de extindere accelerat fata de cel precedent.
"Stadiul final al retelei vizeaza deschiderea a peste 100 de magazine intr-o perioada de 5-7 ani", a declarat Rainer Exel, directorul general al retelei MiniMax Discount.
MiniMax detine in prezent cinci magazine de tip discounter si a anuntat anul trecut deschiderea a 20 de unitati noi in acest an, accelerandu-si astfel ritmul de extindere.
Deschiderea unui magazin MiniMax, cu o suprafata de vanzare de aproximativ 1.000 de metri patrati, implica investitii medii de 750.000 de euro, potrivit datelor companiei. Reteaua vizeaza pentru viitoarele inaugurari orase cu peste 20.000 de locuitori, precum Rasnov, Turnu Magurele, Petrosani, dar si orase mai mari printre care Brasov si Buzau.
Depozitul central al companiei se afla in Bucuresti si are o suprafata de 16.000 de metri patrati. Acesta face parte din Mercury Logistic Park si a fost dezvoltat pentru a deservi divizia sudica a retelei Minimax Discount, care va insuma intr-un prim stadiu 30 de magazine. Pe langa depozitul central din zona de nord-vest a Capitalei, Minimax Discount va deschide in viitor un alt depozit, cel mai probabil in nordul tarii, pentru a acoperi extinderea companiei si in aceasta zona.
"Pe piata romaneasca, cheltuielile lunare ale unei familii sunt alocate in proportie de peste 50% produselor alimentare, reprezentand cea mai mare rata europeana la acest moment", a declarat Rainer Exel, directorul general al retelei MiniMax Discount.
Primele trei magazine Minimax Discount, deschise in anul 2005, au insumat investitii de circa 2,3 mil. euro, la care se adauga investitiile in depozitul central Minimax, precum si in autovehiculele folosite pentru distributie.
Reteaua de magazine Minimax Discount a realizat anul trecut, in cele 8 luni de activitate aferente lui 2005, o cifra de afaceri de aproximativ 7 mil. euro (25,6 mil. lei), echivalentul unor vanzari medii pe magazin de 2,3 mil. euro.
Reprezentantii Minimax au estimat trecerea pe profit dupa inaugurarea celui de-al 30-lea magazin. Reteaua MiniMax a fost dezvoltata de fostul sef al retelei XXL Mega Discount, Rainer Exel, avand capital mixt roman si strain.
Magazinele de tip discounter se adreseaza consumatorilor cu venituri medii si mici si au o suprafata de vanzare de aproximativ 1.000 de metri patrati si o oferta de 1.000-2.000 de articole cu politica de preturi reduse.
Retelele de magazine discounter vor totaliza 200 de magazine la finalul anului si vor ajunge la o cota de piata de 10% din retailul de bunuri de larg consum, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata MEMRB, Retail tracking services Romania, din 2006.
Principalii cinci operatori de magazine discounter, Kaufland, Penny Market, Profi, Plus Discount si Mini Max Discount, care au investit anul trecut in dezvoltarea retelelor lor pana la un numar de 100 de unitati, si-au programat un ritm mai accelerat de expansiune pentru acest an.
MiniMax a inaugurat in aceasta saptamana un magazin la Hunedoara, fiind prima deschidere din acest an. Unitatea are o suprafata de vanzare de 1.000 de metri patrati, unde sunt listate peste 1.200 de produse. Compania si-a dezvoltat si produse marci proprii, in colaborare cu producatori romani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO