Companii

Mizeaza pe corporatistii care vor sa manance la pranz “ca la mama acasa” si cu bani putini

Mizeaza pe corporatistii care vor sa manance la pranz “ca la mama acasa” si cu bani putini

Pretul unui meniu intr-un restaurant unde poti sa iei masa de pranz nu depaseste 20 de lei

23.10.2009, 00:00 331

In aprilie 2007 lua nastere compania de catering Italian Jobcare incepe sa activeze in luna octombrie a aceluiasi an lainitiativa fondatorilor Vicu Alexandru si Dumitru Mihaela."Perioada aprilie-august a fost dedicata exclusiv constructiei,amenajarii spatiului de productie si obtinerii autorizatiilor.Urmatoarele trei luni au fost dedicate cercetarii de piata,formarii si instruirii personalului si realizarii testelor decalitate", marturiseste Alexandru Vicu.

Compania incearca sa implementeze ideea de slow-food - mancaretraditionala, pe o piata unde numarul celor care ofera produse detip fast-food este in crestere.

"Noi am considerat ca acesta este un domeniu care sufera foartemult in Romania din punctul de vedere al caliatii produseloroferite. In general, in domeniu majoritatea jucatorilor de pe piataofera cam aceeasi gama de produse, in principal de tip fast-food",spune omul de afaceri.

Experienta a jucat un rol hotarator in evolutia afacerii.Cunostintele in domeniul economic, in vanzari si in domeniulalimentatiei au contribuit la dezvoltarea companiei.

Italian Job Catering este un restaurant fizic si online ce punela dispozitia clientilor sai o gama variata de produse simeniuri.

"Noi oferim clientilor nostri doua posibilitati. Ei pot optapentru meniul "ˆ la carte" daca isi doresc o masa gustoasa cupreparate culinare din specificul italian si cel romanesc, sau auposibilitatea sa incheie cu noi contracte pe meniuri fixeprestabilite. Aceasta optiune se adreseaza in special firmelorcorporate si fabricilor, unde angajatorii doresc sa ofereangajatilor meniul nostru", povesteste Alexandru Vicu.

Investitie initiala de 75.000 de euro

Printre cele mai vandute produse se numara: preparatele dincarne de pui, salatele pregatite la moment cu legume proaspete,pastele care pastreaza reteta tipic italiana, deserturile dinproductia proprie si preparatele din peste.

Compania detine logistica necesara pentru a pune la dispozitiadoritorilor si alte servicii adiacente, precum organizarea deevenimente si de mese festive.

Preturile produselor si serviciilor companiei sunt variate.Pentru un meniu de o persoana un client poate plati un minim de 8lei (1,9 euro), suma ce poate creste in functie de alegerilefacute. "Pentru partea de evenimente, pretul poate incepe de lasuma de 20 lei (4,7 euro) per persoana si poate ajunge la sume multmai mari, in functie de amploarea meniului si de produselecontinute", marturiseste unul dintre fondatorii afacerii.

Produsele si serviciile oferite de companie se adreseaza uneigame largi de clienti, fara a se fi axat pe "o nisa".

Cei doi actionari, cu o medie de varsta de aproximativ 27-28 deani, au dezvoltat compania alaturi de sotul si respectiv sotia lor.Echipa Italian Job este completata in prezent de alti 35 deangajati. Numarul acestora a crescut puternic in cei doi ani deactivitate."Am inceput afacerea cu 4-5 angajati, iar in prezentnumarul acestora a crescut la 35", potrivit lui Alexandru Vicu.

Pentru a porni afacerea, fondatorii au investit 75.000 euro.Banii au fost utilizati pentru achizitia utilajelor de productie sia mijloacelor de transport, pentru amenajarea spatiului, pregatireapersonalului si crearea imaginii firmei, potrivit reprezentantilorItalian Job.

Roadele investitiei s-au vazut in 2008 cand compania a incheiatanul cu o cifra de afaceri de aproximativ 375.000 euro.

Pentru acest an, actionarii Italian Job estimeaza o crestere de50% comparativ cu anul trecut. Despre profit el spune ca seasteapta pentru acest an la aproximativ 50.000 euro. "Aceastaevolutie se datoreaza faptului ca in acest an am deschis un noupunct de lucru care a necesitat o investitie de 50.000 euro", spuneAlexandru Vicu.

El mai adauga ca pe viitor compania ar putea deschide noi punctede lucru, insa in prezent "eficientizam cat mai bine activitateaactuala".

Restaurantele pentru toate buzunarele au succes pe timpde criza

Intr-un an de criza, intr-o perioada in care nu multi seincumeta sa se lanseze in afaceri, Florentina Parfene, in varsta de24 de ani, a decis sa deschida un restaurant de tip slow-food"Lunch Time", impreuna cu sotul ei, undeva in apropiere de centrulBucurestiului.

Ideea de a deschide un business cu mancare le-a venit celor doidupa ce au observat succesul de care se bucura pe piata romaneascaafacerile cu produse ieftine. "Un restaurant de tip slow-food estemult mai avantajos decat unul de tip fast-food. Restaurantele cumancare traditionala iti permit sa mananci bine la un pretaccesibil tuturor", marturiseste unul dintre fondatori.

Pretul unui meniu variaza intre 5 (1,2 euro) si 16 lei (3,7euro). Alte alimente suplimentare care se adauga celor din meniu -care poate cuprinde atat supa, cat si friptura, cu garnitura sisalata - vor fi platite separat.

Initial, sotii Parfene aveau un salon de infrumusetare -inregistrat la Registrul Comertului sub denumirea Olly Beauty Salon- pe care l-au deschis la inceputul lui 2008 intr-o alta locatiedin Bucuresti. Afacerile nu mergeau insa prea bine in zona, astfelca cei doi au luat decizia de a-si reorienta businessul si de amuta firma mai aproape de centru.

Florentina Parfene si sotul ei, care lucra initial la o fabricade tamplarie, declara ca atunci cand au inceput nu aveau delocexperienta in domeniu, insa au incercat sa profite de toateresursele pentru a invata mai multe despre afacerile de tipslow-food si despre cum se poate obtine profit dintr-un astfel debusiness.

Desi s-au lansat in urma cu cateva luni, intr-o perioada decriza, cei doi spun ca se poate observa o imbunatatire a situatieiin cazul afacerii pe care o conduc. "Ne asteptam sa terminam anulpe profit, insa nu putem face estimari privind valoarea acestuia",spune el.

Avand in vedere ca sunt foarte tineri si ca nu detin o altaafacere, cei doi au mizat, dupa cum declara, pe sfaturile si pebanii proveniti de la familie si de la prieteni pentru a-si mentineafacerea si pentru a rezista pana in prezent pe piata.

Cand s-au mutat in zona sotii Parfene s-au bazat in special pelocatie pentru a scoate profit, insa afirma ca nu erau constientide faptul ca in apropiere de localul slow-food pe care tocmai ildeschisesera functioneaza numeroase firme si ca multi angajati vorsa ia masa de pranz cat mai rapid pentru a se intoarce mai devremela birou. "In alegerea locatiei a contat in special pretul chiriei,astfel ca ne-am bazat pe noroc atunci cand ne-am mutat aici,deoarece nu stiam exact care va fi potentialul de clienti alzonei", recunoaste Florentina Parfene.

50 de clienti trec pragul in fiecare zi

Printre clientii tinta ai firmei se numara angajatii companiilordin zona, potrivit antreprenoarei, dar si persoa-nele care trecintamplator prin apropierea localului in jurul orei pranzului. Inmajoritate, clientii Lunch Time sunt persoane ocupate, cu venituripeste medie, care nu au alocata o perioada prea mare de timp pentrua lua masa in oras, potrivit celor doi antreprenori, care sustin caincearca sa se adapteze permanent la ritmul alert de lucru impus deaceasta categorie de clienti. Printre clientii localului se numarasi o parte dintre muncitorii care lucreaza la un santier dinapropiere, insa numarul acestora este semnificativ mai redus,comparativ cu angajatii firmelor din zona. "In prezent, in medie pezi, ne trec pragul aproximativ 50 de clienti", marturisesc ceidoi.

Concurenta este destul de acerba, insa cei doi sustin ca "existaloc pentru toata lumea" si incearca sa atraga cat mai multi clientibazandu-se in special pe noutatea localului si pe produseleaccesibile. Majoritatea furnizorilor "Lunch Time" - care le oferaacestora bauturi si paine - le-au fost recomandati celor doi deprieteni sau au fost contactati direct pentru a initia ocolaborare.

Avand in vedere ca functioneaza de doar cateva luni, localul aredoar doi angajati permanenti - pe sotii Parfene - insa exista dejacativa colaboratori aflati in perioada de proba si urmeaza ca inurmatoarele cateva luni echipa sa creasca.

Investitiile initiale au constat in principal in inchirierea siamenajarea spatiului, dar si in achizitionarea utilajelor necesare,cum ar fi lazile frigorifice, un aragaz performant, mesele delucru, hota, un frigider si un dispozitiv care permite fierberea inaburi.

Italian Job:

  • An infiintare: 2007
  • Numar angajati: 35
  • Investitie initiala: 75.000 euro
  • Cifra de afaceri 2008: 375.000 euro
  • Cifra de afaceri 2009 (estimare): 560.000 euro
  • Profit 2009 (estimare): 50.000 euro

Lunch Time:

  • An infiintare: 2009
  • Numar angajati: 2
  • Preturi meniu: 1,2 - 5,7 euro
  • Numar clienti pe zi: aproximativ 50

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24