Companii

Narcis Mihai de la firma de distributie Lekkerland: Atacam segmentul supermarketurilor

Narcis Mihai de la firma de distributie Lekkerland: Atacam segmentul supermarketurilor

Narcis Mihai, director general al Lekkerland Convenience: aNe vom dezvolta portofoliul de la aproximativ 2.000 de articole la 3.500, cea mai mare crestere va fi pe segmentul alimentar, fiind determinata de dinamica pietei.

06.11.2006, 17:51 390

Narcis Mihai, directorul general al distribuitorului Lekkerland, intrat anul trecut pe piata, spune ca decizia de a opera si pe segmentul de supermarketuri se datoreaza potentialului acestei categorii de magazine.
Lekkerland Convenience s-a impus pe piata locala ca un distribuitor pentru lanturile de benzinarii care aduc peste 50% din cifra de afaceri a companiei in acest moment.
"Am inceput deja colaborarea cu un furnizor important din industria alimentara pentru distributia in supermarketuri, este un proiect care se dezvolta in cadrul companiei noastre si care ar putea fi implementat si in alte tari, pe baza rezultatelor de pe piata locala", afirma Narcis Mihai.
Lekkerland Convenience aprovizioneaza peste 550 de magazine in prezent, aproximativ 500 dintre acestea sunt benzinarii, restul fiind lanturi fast-food, cafenele, magazine de dimensiuni mici. Lista clientilor s-a completat in ultimele luni si cu supermarketurile, cea mai noua directie de dezvoltare a companiei.
Cu toate acestea, sectorul convenience (magazine de proximitate), pe care Lekkerland se concentreaza, inregistreaza cresteri ale vanzarilor de bunuri de larg consum, urmand trendul existent la nivel european.
Mihai spune ca tot mai multi tineri prefera sa fie independenti, numarul familiilor cu un singur membru fiind in crestere in Europa, ceea ce este de asteptat sa se intample si pe piata din Romania. Cresterea numarului de locuinte cu un singur membru este un indicator important al potentialului de dezvoltare a consumului din magazinele de proximitate.
"Ne vom dezvolta portofoliul de la aproximativ 2.000 de articole la 3.500, dupa ce ne vom muta intr-un depozit cu capacitate aproape tripla decat cea din prezent. Cea mai mare crestere va fi pe segmentul alimentar, fiind determinata de dinamica pietei: clientii cer tot mai multe sortimente, producatorii fac lansari de produse in mod frecvent", precizeaza Mihai.
Lekkerland Convenience se va muta la sfarsitul acestui an intr-un depozit de aproape 3 ori mai mare decat cel in care opereaza in prezent, cu o suprafata de peste 6.000 de metri patrati.
"Cresterea afacerilor ne-a determinat sa cautam un spatiu mai mare pentru depozitare", explica Mihai.
Noul depozit este situat in aceeasi locatie cu cel din prezent, in comuna Chiajna (judetul Ilfov), apartinand aceluiasi operator logistic cu care Lekkerland are contract de inchiriere, Cefin.
Potrivit reprezentantilor companiei, ponderea segmentului food (alimentar) in cifra de afaceri este de aproximativ 40% in prezent, restul fiind reprezentat de produsele nealimentare (27%) si produsele din tutun (33%). "Prevad o crestere a ponderii segmentelor food si non-food de peste 67% in cifra noastra de afaceri", anticipeaza Mihai.
Dulciurile, snacksurile si bauturile reprezinta o componenta permanenta a sortimentelor alimentare in sectorul convenience, iar produsele fast-food sunt tot mai cerute de consumatori. O alta categorie de produse cu o dinamica insemnata a vanzarilor in convenience sunt cartelele prepaid ale operatorilor de telefonie mobila, potrivit datelor companiei.
Investitiile realizate si planificate de Lekkerland Convenience Romania sunt de ordinul zecilor de milioane de euro, incluzand achizitia companiei Macromex Convenience, potrivit reprezentantilor companiei.
"De la Macromex Convenience am preluat efectiv sistemul de distributie si know-how-ul pe clientii existenti, pe baza caruia noi am inceput sa ne dezvoltam compania", afirma Mihai. Investitiile realizate in sistemul de operare al depozitului in care Lekkerland activeaza in prezent au avut ca scop atingerea standardelor companiei din Germania, mai explica Mihai.
Cei mai importanti clienti preluati de la Macromex Convenience sunt lanturile de benzinarii, printre care se numara majoritatea companiilor internationale de profil.
Mihai anticipeaza extinderea lanturilor de benzinarii in urmatorii ani, odata cu modernizarea infrastructurii rutiere si cresterea numarului de autostrazi.
Grupul Lekkerland a achizitionat la sfarsitul anului trecut Macromex Convenience, divizie a grupului Macromex, valoarea tranzactiei depasind 5 mil. euro, potrivit informatiilor din piata.
Tranzactia a vizat intregul pachet de actiuni al Macromex Convenience detinut anterior de proprietarul Macromex, omul de afaceri Dan Minulescu. Cifra de afaceri realizata anul trecut de Macromex Convenience, inainte de a fi preluata de Lekkerland, a fost de aproximativ 11 mil. euro.
Reprezentantul Lekkerland nu a avansat o estimare a cifrei de afaceri a companiei pentru acest an, insa spune ca va fi o crestere "double digit" (peste 10%) a valorii acesteia fata de cea realizata anul trecut de Macromex Convenience.
Pe segmentul convenience activeaza in prezent majoritatea marilor companii de distributie precum Interbrands Marketing&Distribution, Top Brands Distribution, grupul Aquila.
Narcis Mihai este director general al Lekkerland Convenience din luna iulie a acestui an.
Compania mai are un director general, pe Roland Pardey, care este responsabil si pentru filiala din Polonia si detine, in acelasi timp, functia de vicepresedinte al Directiei de Fuziune si Achizitii a Lekkerland Gmbh&Co.


Schimbare de nume si de actionari
2001 - Divizia Macromex pentru distributia convenience isi incepe operatiunile pentru OMV
aprilie 2005 - Macromex Convenience este separata de Macromex, devenind companie de sine statatoare
decembrie 2005 - Macromex Convenience este preluata de grupul Lekkerland
Macromex Convenience a raportat o cifra de afaceri de 11,1 mil. euro pe 2005
februarie 2006 - Macromex Convenience devine Lekkerland Convenience

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO