Companii

Nordic Petfood vrea sa castige jumatate din volumul pietei de hrana pentru animale, in urmatorii doi ani

Nordic Petfood vrea sa castige jumatate din volumul pietei de hrana pentru animale, in urmatorii doi ani

Constantin Muclea, directorul comercial al Nordic Petfood: In ultimii ani, evolutia pietei ne-a depasit asteptarile. Potentialul de dezvoltare vine si din cresterea populatiei din zona urbana, care reprezinta in prezent principalul loc de consum.

21.10.2008, 15:17 2568

Nordic, al treilea mare jucator pe piata locala de hrana pentru animale de companie (petfood), mizeaza pe intrarea pe noi segmente de piata si cresterea capacitatii de productie in lupta cu competitorii mai mari Mars si Nestle. 

"Pretul este cel mai important criteriu in alegerea hranei procesate industrial pentru animale de companie, pentru cei mai multi cumparatori", spune Constantin Muclea, directorul comercial al Nordic Petfood.
De exemplu, retelele de magazine, care aduc jumatate din vanzarile companiei, mizeaza doar pe segmentele economic si mediu de pret, produsele super premium fiind prezente doar in petshopuri si cabinetele veterinare.
Cu toate acestea, Nordic planifica lansarea pe piata a unor branduri premium, ceea ce ii va permite intrarea pe un segment superior de pret.
"Anul acesta am demarat o investitie de circa 3 mil. euro cu fonduri structurale, care ne va permite sa modernizam linia actuala de productie si sa triplam capacitatea fabricii prin instalarea unei noi linii. Obiectivul nostru este sa lansam pe piata produse premium", afirma Sorin Pufan, presedintele Nordic Petfood si unul dintre actionarii Nordic Group. El mai spune ca principala problema cu care se confrunta proiectul este demararea greoaie a fondurilor structurale.
"Anul acesta nu exista bani pentru fondurile structurale, de aceea va trebui sa acoperim investitiile cu propriile resurse financiare, pe care le vom recupera ulterior, cand Guvernul va aloca fonduri pentru aceste proiecte", precizeaza Pufan.
Compania, care produce aproximativ 12.000 de tone de hrana uscata pentru animale pe an, ar putea ajunge la o capacitate anuala de 25.000-30.000 de tone, dupa finalizarea acestui proiect.
"Vom face si o fabrica de conserve (pentru animale de companie - n. red.) in 2009 sau 2010, cu o capacitate de 10.000 de tone pe an", afirma Pufan. In prezent, compania activeaza cu produse importate pe segmentul hranei conservate pentru animale.
Grupul Nordic, care - pe langa divizia de petfood - include si o companie de distributie a produselor alimentare, Nordic Import-Export, detine singura fabrica de hrana pentru animale din Romania.
In acest an, vanzarile de produse petfood ale grupului ar putea ajunge la 6 milioane de euro, in crestere cu 37% fata de valoarea cifrei de afaceri din 2007 raportata de compania Nordic Petfood Distribution la Ministerul de Finante.
Sorin Pufan estimeaza o crestere de circa 30% a afacerilor Nordic Group in 2008 fata de anul trecut, pana la 50 de milioane de euro.
Divizia de hrana pentru animale a grupului cuprinde in prezent doua companii, Nordic Petfood Production si Nordic Petfood Distribution.
Pufan mai spune ca dezvoltarea unui sistem propriu de distributie si productia locala permit companiei sa opereze cu costuri mai mici decat cele inregistrate de importatorii de petfood.
"Din cauza lipsei autostrazilor in Romania, costurile de transport ale importatorilor sunt foarte mari, comparativ cu cele pe care le inregistram noi, ca producatori locali", sustine presedintele grupului.
Cu toate acestea, compania nu poate concura cele doua multinationale prezente pe piata locala de profil, Mars si Nestle, la bugetele de promovare. In schimb, Nordic mizeaza pe parteneriatele cu marile retele de comert, care aduc in prezent circa jumatate din vanzarile companiei, brandurile acesteia (printre care Skipper sau Kirby Cat) fiind listate in majoritatea retelelor mari de magazine. In aceste magazine, produsele private label (brandurile retailerilor) inregistreaza insa volume mai mari de vanzari decat brandurile din portofoliul companiei. "Produsele private label reprezinta aproximativ 30% din productia noastra", precizeaza Muclea.
La randul sau, Pufan crede ca, la nivelul pietei de petfood, magazinele din comertul modern isi vor creste ponderea in totalul vanzarilor, in detrimentul celorlalte canale de distributie.
Estimarile reprezentantilor Nordic indica o crestere a pietei de profil cu 7.000-10.000 de tone pe an, in intervalul 2006-2008. Anul viitor, piata de petfood din Ro-mania ar putea depasi 70.000 de tone, fata de 50.000 de tone la nivelul lui 2008, potrivit estimarilor companiei.
"In ultimii ani, evolutia pietei ne-a depasit asteptarile. Potentialul de dezvoltare vine si din cresterea populatiei din zona urbana, care reprezinta in prezent principalul loc de consum", adauga Constantin Muclea.
Acesta mai spune ca demararea productiei locale in anul 2005 a permis companiei sa ajunga la o cota de piata de 25% in volum.
"Vrem sa ajungem la o cota in volum de 50% in urmatorii doi ani", afirma Pufan.
Valoric, piata hranei preparate industrial pentru caini si pisici, in Romania, era estimata la 40 mil. euro la nivelul anului 2007, potrivit datelor Euromonitor. Cel mai mare jucator este in prezent compania americana Mars, care detine branduri precum Whiskas, Pedigree, Chaapi sau Kitekat.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO