Niciun brand românesc de modă nu este prezent pe piaţa din Polonia, cea mai importantă economie din regiune, cu o populaţie de două ori mai numeroasă decât a României şi cu un salariu mediu dublu faţă de cel de pe piaţa locală. Polonezii au venit pe piaţa locală încă din 2008, însă expansiunea agresivă a unui număr mai mare de branduri a avut loc abia în ultimii ani când vecinii au pariat pe apetitul mare pentru modă al românilor şi pe faptul că piaţa locală este a doua cea mai populată din regiune.
Poziţia polonezilor nu va fi ameninţată în următorii ani, iar principalul motiv este că ei domină piaţa lor mamă şi se dezvoltă rapid şi în alte ţări din regiune.
Retailerul online de tip multibrand answear.com şi discounterul TextilMarket sunt două noi branduri de modă care „îngroaşă“ rândurile retailerilor din Polonia care vin în România să cucerească o „felie“ cât mai mare din piaţa de circa 7 mld. lei (1,6 mld. euro) a hainelor şi a pantofilor.
„După ce am ajuns lideri pe piaţa de e-commerce din Polonia (piaţa non-discount, n.red.) şi după ce ne-am întărit poziţia în Cehia şi Slovacia – unde am intrat în 2014 -, am lansat la începutul lunii august operaţiunile din Ucraina. Acum, România este următorul pas în strategia noastră de dezvoltare“, spune Andrzej Malinowski, chief business development officer în cadrul companiei answear.com. El mai spune că momentan compania se află în faza finală de prelansare a operaţiunilor, punând bazele echipei, pregătind site-ul în limba română şi campania promoţională. Potrivit site-ului din Polonia, retailerul vinde atât hainele unor branduri mari precum Adidas sau Mango, dar şi ale unor nume mai puţin cunoscute.
Pe piaţa locală sunt prezente deja cinci grupuri de modă din Polonia, cu un total de nouă branduri printre care se numără Reserved, Pepco, CCC, Kazar sau Smyk. Acestea au obţinut anul trecut afaceri cumulate de peste 20 mil. euro, potrivit estimărilor ZF.