Companii

Passat Bluemotion sau automobilul ecologic in viziune germana

Passat Bluemotion sau automobilul ecologic in viziune germana

In cazul lui Passat BlueMotion, estimarile de vanzari sunt de aproximativ 10% din totalul vanzarilor modelului, potrivit estimarilor Porsche Romania, importatorul VW pe piata locala

22.11.2007, 22:48 93

Versiunile BlueMotion, disponibile incepand cu toamna aceasta pentru modelul de clasa mica VW Polo si cel de segment mediu, VW Passat, reprezinta modele echipate cu motorizari diesel si filtru de particule care, datorita consumului redus, permit atingerea unui nivel al emisiilor de dioxid de carbon de pana la 99 g/km (in cazul lui Polo BlueMotion).
In cazul lui Passat BlueMotion, estimarile de vanzari sunt de aproximativ 10% din totalul vanzarilor modelului, potrivit estimarilor Porsche Romania, importatorul VW pe piata locala.
La prima vedere, din punctul de vedere al designului, Passat BlueMotion nu difera de versiunea standard. Emblema care aminteste ca este vorba de un model aparte este cea a BlueMotion, amplasata discret pe grila radiatorului.
Modelul este echipat cu un motor diesel de 1,9 litri si 105 CP care datorita unui consum mediu de 5,1 litri/100 km (5,2 litri in cazul versiunii Variant) atinge un nivel al emisiilor de dioxid de carbon de 136 g/km (cu 15 g/km mai putin ca versiunea standard). Pentru a imbunatati consumul, VW a efectuat modificari asupra aerodinamicii modelului si a anvelopelor, concepute special pentru a oferi o rezistenta cat mai mica la inaintare. Avantajul este obtinerea unui coeficient de aerodinamicitate mai scazut. Dezavantajul se observa din pacate ceva mai repede: o garda la sol mai scazuta. In cazul rularii pe autostrada sau pe un drum cu asfalt bun, garda la sol micsorata, combinata cu ampatamentul generos al automobilului, determina o tinuta de drum exemplara, mai ales daca luam in calcul ca automobilul are o masa de 1,47 tone (in cazul versiunii Variant, care a si facut obiectul drive-testului).
In plus, cutia de viteze a fost modificata, rapoartele treptelor trei, patru si cinci fiind optimizate pentru un mers in regim de croaziera mai economic. Pentru a ajuta pe cel de la volan sa obtina un consum de combustibil cat mai scazut, computerul de bord sugereaza cand este momentul optim sa se efectueze schimbarea treptei de viteza. Momentul este atunci cand se ruleaza cu viteza constanta, fara accelerari bruste, la un nivel al turatiei de peste 1.700 rpm. Sistemul nu poate fi "pacalit" prin accelerari puternice pentru a se ajunge la o turatie ridicata mai repede. La fel, in cazul in care se ruleaza intr-o treapta superioara cu viteza prea mica, computerul de bord recomanda retrogradarea, consumul de combustibil in cazul subturarii motorului fiind mai mare ca atunci cand se merge constant cu un nivel al turatiei de peste 2.000 rpm.
In conditii normale de trafic bucurestean, de-a lungul testului s-a obtinut un consum de 7,2 litri/100 km, in timp ce consumul mediu a scazut la 5,1 litri/100 km, in cazul in care s-au rulat aproximativ 50 km in trafic urban si 100 km in extraurban, pe un drum national cu o singura banda pe sensul de mers. Astfel, la un mers constant in treapta a cincea, cu 80 km/h, consumul instant indicat de computerul de bord era de sub 4 litri/100 km.
Gama BlueMotion disponibila pe piata locala este completata de Polo. Acesta este echipat cu un motor diesel de 1,4 litri, care dezvolta 80 CP. Consumul mediu de carburant inregistrat de acest motor este de 3,9 litri/100 km, in timp ce emisiile de dioxid de carbon de 99 g/km. In prezent, cel mai mic nivel al emisiilor de CO2 inregistrat de un autoturism este cel de 88 g/km, al modelului smart fortwo, cu motor diesel cdi de 0,8 litri, dar care, spre deosebire de Polo, dispune de numai doua locuri. Cele doua hibride comercializate pe piata locala (in afara celor marca Lexus, care se adreseaza segmentului premium), Toyota Prius, respectiv Honda Civic Hybrid, au un nivel al emisiilor de CO2 de 104 g/km, respectiv 109 g/km, in conditiile in care acestea fac parte din segmentul superior al clasei compacte.
Versiunile BlueMotion vor fi disponibile pana la sfarsitul anului si pe modelele Golf, Golf Plus si Jetta.
Pretul unui Passat BlueMotion porneste de la 18.400 de euro, fara TVA, in cazul modelului sedan, si de la 19.400 de euro pentru Variant.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO