Companii

Perla Harghitei isi mareste capacitatea de productie si intra pe watercooler

Perla Harghitei isi mareste capacitatea de productie si intra pe watercooler
05.07.2006, 18:16 523

Producatorul de apa minerala si bauturi racoritoare Perla Harghitei a inceput de curand imbutelierea apei minerale in sistem watercooler (dozatoare de apa cu functii de racire si incalzire).
"Intentionam sa realizam distributia apei minerale Cristalina in sistem watercooler la nivel national. Momentan avem distributia noastra proprie in zona Harghita, Covasna, Mures, Brasov, Sibiu si un distribuitor autorizat care acopera Bucurestiul si sudul tarii, inclusiv litoralul, prin el vrem sa patrundem si in retelele de magazine cash & carry", a spus Puskas Istvan, marketing manager al companiei Perla Harghitei SA.
Compania a inaugurat in acest scop a 5-a sa linie de productie, special conceputa pentru imbutelierea in bidoane policarbonat de 19 litri si 10 litri a apei minerale naturale marca Cristalina.
Capacitatea noii linii este de 150 bidoane de 19 sau 10 litri pe ora, iar investitia in acest proiect se ridica la 250.000 de euro, potrivit declaratiilor oficialilor companiei.
Cifra de afaceri a producatorului Perla Harghitei a ajuns anul trecut la 9,6 mil. euro, in crestere cu aproape 10% fata de anul anterior, conform datelor publicate in Monitorul Oficial. Marja profitului brut inregistrata anul trecut a fost de 5,7%, potrivit aceleiasi surse.
Capacitatea totala de imbuteliere, in cazul apei minerale naturale Perla Harghitei - produsul de baza al companiei, este de 29.000 butelii pe ora, echivalentul a 39.000 litri pe ora.
Perla Harghitei imbuteliaza apa minerala naturala in butelii din sticla si in flacoane PET si bauturi racoritoare carbogazoase cu arome de fructe, care au la baza tot apa minerala carbogazoasa de la Sancraieni, comuna in care se afla sursa exploatata de companie.
Un alt nou produs din portofoliul Perla Harghitei este apa minerala naturala imbuteliata in sticle de 0,33 litri si 0,75 litri cu forma inregistrata de companie la OSIM (Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci), destinata segmentului HoReCa, in doua variante: natural carbogazoasa si decarbogazificata partial.
Bauturile racoritoare cu arome de fructe, avand la baza apa minerala naturala carbogazoasa Perla Harghitei, au fost lansate in vara anului 2004 si au fost supuse la inceputul acestei veri unei schimbari de imagine si nume (Allegria), dar si unei mariri a concentratiei de suc natural peste 1%. Perla Harghitei detine in portofoliu si marca de bauturi racoritoare Tanamera, un produs cu peste 4% suc de fruct.
Compania Perla Harghitei a fost infiintata in anul 1990 iar in 1994 a fost privatizata. In anul 1999, sectia Apemin Tusnad s-a desprins din Perla Harghitei, societate care este inca unul dintre actionarii companiei Apemin Tusnad. Perla Harghitei are in prezent ca actionari doar persoane fizice.
Competitorii Perla Harghitei pe segmentul apei naturale in sistem watercooler sunt La Fantana si Cumpana.
Distributia de apa plata in sistem watercooler a cunoscut o dezvoltare puternica pe piata romaneasca in ultimii ani, aproape fiecare spatiu public fiind dotat cu un astfel de sistem.
Piata apelor minerale depaseste 250 mil. euro, iar principalii jucatori sunt, alaturi de Perla Harghitei, European Drinks cu Izvorul Minunilor, Coca-Cola HBC Romania cu Dorna, QAB cu Roua Muntilor, precum si Apemin Tusnad, Bucovina, Bibco.
Consumul de apa minerala pe cap de locuitor a ajuns anul trecut la 32 de litri, fata de aproximativ 30 litri in 2004, pe fondul cresterii generalizate a pietei bauturilor non-alcoolice, potrivit datelor institutului de cerecetare GfK.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO