Companii

Petru Chiriac, Il Passo: Piaţa a fost inundată de magazine cu pantofi ieftini

Petru Chiriac, Il Passo: Piaţa a fost inundată de...

Autor: Cristina Roşca

18.09.2015, 00:07 4424

Petru Chiriac (43 de ani), antreprenorul care a fondat retailerul de încălţăminte Il Passo acum mai bine de 15 ani, spune că piaţa de profil a fost în ultimii ani inundată de magazine cu produse ieftine în contextul în care românii sunt tot mai atenţi la reduceri şi oferte.

„În sezonul care tocmai s-a încheiat a fost din nou vizi­bi­lă apetenţa consumatorului român pentru reduceri şi de­vansarea perioadei de reduceri inclusiv a începutului de sezon“, spune Petru Chiriac. Antreprenorul a mai spus an­te­rior că în criză românii au devenit foarte atenţi la preţ, fiind la vânătoare de reduceri şi oferte.

Piaţa de încălţăminte din Ro­­mânia este evaluată de com­­pa­nia de cercetare de pia­ţă PMR la 1,8 mld. lei (410 mil. euro), cea mai mare parte a banilor mergând către „chine­zării“, respectiv pro­du­se ieftine, realizate din pânză sau cauciuc şi aduse de cele mai multe ori din China sau pieţe din Asia. Sala­riul mic şi pu­terea de cum­pă­rare pe mă­su­ră îi determină pe mulţi ro­mâ­nii să se încalţe cu pro­duse ieftine.

„Un lucru îmbucurător pentru noi este nivelul de re­ten­ţie a clienţilor în magazinele noastre şi atragerea clienţilor noi. Acest lucru ne demonstrează că există interes pentru pro­duse de pe un alt segment şi în tendinţe, în ciuda numă­rului ridicat de magazine cu produse ieftine care au apărut atât în mediul offline, cât şi în cel online.“ Il Passo activează pe segmentul mediu şi premium, businessul nefiind unul de volum. Sub brandul Il Passo sunt deschise în România 18 ma­gazine cu afaceri de circa 40 mil. lei anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO