Companii

Piata ambalajului de carton duplex, 60 mil. euro

16.08.2004, 00:00 92

Piata cartonului duplex, care poate fi imprimat si este folosit in principal la ambalajele din industria alimentara si a bauturilor, va ajunge anul acesta la circa 60 milioane euro, cu 10% mai mult ca in anul anterior.
Cartonul ambaleaza aproape orice. De la tigari si detergenti, pana la componente auto si telefoane mobile. Astfel, productia de carton pentru ambalaje variaza direct proportional cu cererea pentru bunurile de consum-FMCG ( fast moving consumer goods).
Principala caracteristica a cartonului duplex, spre deosebire de cartonul ondulat, este capacitatea de a fi purtator de reclama. Avand o densitate mult mai mare, cartonul duplex are o imprimabilitate foarte buna. Ambalajul din carton duplex este, practic, cel care "vinde" produsul.
Investitiile facute in ultima perioada in retelele de retail au generat o crestere a standardelor de calitate a ambalajelor, Piata cartonului duplex folosit pentru ambalaje a inregistrat o crestere anuala de aproximativ 10 procente, trendul ascendent urmand a se pastra si in anii urmatori, spune Mircea Popescu, managing director al Mayr-Melnhof Packaging Romania (MM Packaging), membra a grupului austriac cu acelasi nume.
 MM Packaging, care a intrat pe piata in 1999, a fost printre primele companii producatoare de carton duplex care a decis sa investeasca in capacitati de productie. In momentul de fata MM Packaging este liderul pietei, cu o productie anuala de  9.000 tone de carton si 95 de angajati.
Investitia initiala a fost de aproximativ 7 milioane de euro, compania realizand un proiect greenfield la Ploiesti, o hala de productie de 4000 metri patrati si spatiile aferente cladirilor administrative.
"Piata cartonului duplex este de aproximativ 40.000 tone anual, adica peste 60 milioane de euro pe an, cu o crestere anuala constanta de 10 procente", sustine directorul MM Packaging. Motivul principal al cresterii sunt investitiile in retail dar si cresterea semnificativa a consumului, afirma Popescu.
In 2002, cifra de afaceri a companiei a fost de aproximativ 5,5 milioane de euro, iar in 2003 de 6,5 milioane de euro. Pentru 2004, Popescu estimeaza o crestere reala de 15%, pana la 7,5 milioane de euro. Cu acest nivel al afacerilor, MM Packaging estimeaza ca detine circa 11,5% din piata.
"Piata este foarte atomizata, existand multi producatori mici care se adreseaza clientilor locali. Dar ideea intr-o asemenea afacere sta in tirajele mari, avand in vedere ca produsele din carton au o valoare adaugata mica", a mai afirmat Popescu.
Clientii MM Packaging sunt companii producatoare de alimente, bauturi, detergenti, cosmetice, medicamente, dar si jucarii sau componente auto. Printre clienti se afla Tuborg, Kraft Foods, Excelent sau grupul Bosch.
Exporturile directe pe care le realizeaza compania au o pondere de aproximativ 35%, in special catre Belgia.
Grupul MM Packging Gmbh Austria este cel mai important producator de carton din materie prima ce provine din reciclare, ponderea acesteia fiind de aproximativ 80-85% din produsul finit. Grupul are o capacitate de prelucrare de 324.000 tone anual, avand capacitati de productie in Austria, Germania, Franta, Marea Britanie, Ungaria, Polonia si Romania.
In primul trimestru din 2004, grupul Mayr-Melnhof a avut o cifra de afaceri de 371 milioane euro, in crestere cu 7,8% fata de perioada precedenta. Profitul aferent perioadei a fost de 40 milioane euro, comparativ cu 39 milioane euro, profitul pe primul trimestru al anului trecut. Divizia MM Packaging a procesat 83.000 tone de carton, cu o cifra de afaceri de 113 milioane euro.
Principalii competitori ai MM Packaging in Romania sunt Transilvania Pack & Print, cu aproximativ 8% din piata, si ABC Impex Odorhei.. Transilvania Pack & Print este membra a grupului Offsetdruckerei Scwarzach Austria si a fost infiintata in 1998, avand o capacitate de productie de 5000 tone anual, cu un numar de 60 de angajati. alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels