Companii

Pot ridica exporturile afacerea din mezeluri a germanilor de la Reinert?

Pot ridica exporturile afacerea din mezeluri a germanilor de la Reinert?

Hans-Ewald Reinert, managing partner al Reinert Romania

19.04.2010, 23:17 679

Producatorul german de mezeluri Reinert, care a investit 15 mil.euro intr-o fabrica la Brasov, intentioneaza sa exporte in Germaniao parte dintre produsele realizate in Romania, dupa ce a primitrecent licenta pentru export.

"De luna trecuta, fabrica Reinert a obtinut licenta europeana deexport pentru toate produsele realizate la Brasov. Reinert se aflain prezent in negocieri cu retailerii germani pentru a incepecomercializarea specialitatilor romanesti in Germania", a declaratHans-Ewald Reinert, managing partner al Reinert Romania. El nu adezvaluit insa numele retelelor in care vor fi comercializatemezelurile realizate la Brasov, nici daca acestea vor fi vandutesub brand propriu sau ca marca privata a retailerilor. Reinertproduce in Romania pentru marcile private ale Carrefour, Nr. 1.

In acelasi timp insa, producatorul sustine ca nu intentioneazasa renunte la parteneriatul incheiat cu Delaco, companie careasigura distributia produselor Reinert in Romania, chiar dacapachetul majoritar de actiuni al distribuitorului brasovean a fostpreluat recent de producatorul francez de lactate Bongrain."Reinert va continua parteneriatul comercial pe care il are cuDelaco", a spus Reinert. Companie cu afaceri de 17,9 mil. lei (4,8mil. euro) in 2008 si 200 de angajati, Reinert produce in Brasovaproximativ 70 de preparate din carne (salamuri crud-uscate sispecialitati ca sunca de Praga sau muschi file), atat pentru piatadin Romania, cat si pentru cateva regiuni din Bulgaria.

Au avut obiective mari

Actionarii producatorului german de mezeluri Reinert anuntau inurma cu trei ani, inainte sa fie inaugurata fabrica de la Brasov,ca intentioneaza sa obtina in primul an de activitate afaceri de 25de milioane de euro pe plan local. De asemenea, producatorul vizaobtinerea dupa trei ani de activitate a unei cote de piata de 8-10%care sa permita intrarea in topul primilor cinci producatori demezeluri din Romania. In acest scop, Reinert a demarat, odata cudeschiderea fabricii din judetul Brasov, o campanie de promovare dedoua milioane de euro.

La scurt timp insa dupa ce a inceput sa produca pentru piatalocala, cu cateva luni intarziere fata de data stabilita initial,managementul Reinert si-a revizuit estimarile financiare si vizaobtinerea unor afaceri de 10-15 milioane de euro in primul an deactivitate al companiei brasovene. In realitate, Reinert ainregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 2,9 mil. euro, potrivitMinisterului de Finante, cifra care a crescut apoi in 2008 cu peste60%, la 4,8 milioane de euro. Reprezentantii companiei nu au facutpublice datele pentru 2009.

De ce nu e Reinert in top 5

"Cand faci un greenfield in alta piata decat a ta, ai costurifoarte mari, deoarece ai nevoie de timp pentru a invata piata. Deaceea, jucatorii mari fac achizitii si nu investitii greenfieldatunci cand se extind pe alte piete. Ei (Reinert - n.red.) platescacum pretul invatarii. Piata locala a mezelurilor nu este unausoara si este atipica fata de cele din restul Europei. Altfel, amfi invadati de importuri", explica reprezentantul unuia dintreprincipalii producatori de mezeluri din Romania.

O alta explicatie ar putea fi timpul foarte scurt in careactionarii Reinert si-au propus aceste rezultate. "In cazulReinert, actionarii nu au avut suficienta rabdare. Daca aceasta arfi existat, lucrurile s-ar fi judecat mai lucid. Nu se pot realizaafaceri de zeci de milioane de euro in doi-trei ani", spune un fostangajat al Reinert, care a preferat sa nu ii fie dezvaluitnumele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO