Companii

Primola reintra pe piata cafelei, cu Saga, dupa ce s-a terminat interdictia impusa de vanzarea Nova Brasilia

Primola reintra pe piata cafelei, cu Saga, dupa ce s-a terminat interdictia impusa de vanzarea Nova Brasilia

Cristian Stancu, directorul de marketing al Supreme Chocolat: Aceasta lansare implica doar investitii in marketing, deoarece capacitatile actuale de procesare sunt suficiente

03.06.2009, 00:00 476

"Intram pe segmentul mainstream (mediu - n. red.) al pietei de cafea macinata cu brandul Saga. Aceasta lansare implica doar investitii in marketing, deoarece capacitatile actuale de procesare sunt suficiente", a declarat Cristian Stancu, directorul de marketing al companiei Supreme Chocolat. Procesarea cafelei este primul business dezvoltat in Romania de proprietarii Supreme - fratii Jihad si Johhny Jabra - la inceputul anilor '90. In 2001, dupa ce afacerea ajunsese la un rulaj de circa 7 mil. euro, acestia au vandut brandul de cafea Nova Brasilia companiei americane Kraft Foods, insa au continuat sa proceseze cafeaua pentru noii proprietari ai marcii.

Contractul incheiat intre Supreme si Kraft in anul 2001, aflat inca in derulare, interzicea procesatorului sa intre pe piata cu propriul brand pe o perioada limitata de timp, care acum este finalizata, potrivit lui Cristian Stancu.
 
Vor produce doua marci concurente
Supreme arunca Saga in lupta cu Nova Brasilia, fostul sau brand, dar si cu Tchibo si Cafea Fortuna, marci pozitionate pe segmentul mediu de pret.
"Nu vad o competitie directa intre Saga si Nova Brasilia pentru ca noi vedem Nova Brasilia ca fiind pozitionata pe segmentul inferior de pret", spune Stancu. Pe de alta parte, reprezentantii Kraft au precizat anterior ca aceasta marca este pozitionata tot pe segmentul mediu.
Pe piata cafelei, estimata la 250 mil. euro, cele mai vandute branduri in retail sunt Jacobs (Kraft), Doncafe (Strauss) si Nescafe (Nestle), potrivit datelor disponibile.
Supreme proceseaza cafea si pentru un retailer de talie internationala, in sistem marca privata. Aceasta colaborare a permis producatorului sa demareze exporturile de cafea in regiune. La inceputul anului, exporturile repezentau jumatate din volumul de cafea procesata in unitatea Supreme dinIn 2001 actionarii Primola au vandut brandul Nova Brazilia catre gigantul american Kraft Foods Bucuresti.
In anul 2007, Supreme Imex, compania din grupul detinut de fratii Jabra cu activitati de procesare a cafelei, a raportat afaceri de 14,4 milioane de lei (4,3 milioane de euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finante.
"Reintrarea pe piata cafelei este o oportunitate de a ne largi portofoliul. Speram ca lansarea Saga sa ne permita sa crestem vanzarile companiei si in acest an. In primul trimestru al anului am avut o stagnare a vanzarilor la nivelul aceleiasi perioade din 2008", a mai spus Stancu.
 
Controleaza 12% din piata ciocolatei
In acest moment, cel mai mare business al fratilor Jabra este productia de ciocolata, in portofoliul companiei Supreme Chocolat fiind branduri precum Primola sau Anidor. Actionarii Supreme au intrat pe piata ciocolatei la mai putin de un an de la vanzarea brandului de cafea catre Kraft, prin achizitia unei fabrici din Bucuresti.
Supreme estimeaza ca la nivelul anului trecut cota sa pe piata ciocolatei era in jurul a 12-14%, cu cele trei branduri din portofoliu: Primola, Anidor si Novatini. Cei mai mari doi jucatori pe piata de profil sunt Kraft (Milka, Poiana) si Cadbury (Kandia). Supreme Chocolat este singura companie locala pozitionata in topul celor mai mari jucatori pe piata ciocolatei din Romania. Anul trecut, Supreme Chocolat a realizat o cifra de afaceri de 89,3 milioane de lei (24 milioane de euro), in crestere cu 19% fata de valoarea raportata in 2007, conform datelor comunicate de reprezentantii producatorului.
In acelasi interval, profitul companiei s-a redus cu 40%, ajungand la un milion de lei.
 

 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO