Companii

Producatorul de ambalaje de carton Dunapack a renuntat la 17% din angajati

05.01.2010, 23:10 197

Producatorul de ambalaje de carton ondulat Dunapack Rambox dinSfantu-Gheorghe, parte a holdingului Prinzhorn din Austria, cuclienti precum Nestle, Kraft, Heineken sau Angeli, a finalizatprimele 11 luni ale anului trecut cu o cifra de afaceri de 70 demilioane de lei (16 milioane de euro), in scadere cu aproape 15% inlei fata de aceeasi perioada din 2008.

"Ca urmare a redesenarii proceselor functionale din cadrulorganizatiei si reorganizarii generate de aceasta redesenare aufost disponibilizati 37 de angajati. Vom incheia anul acesta cu 191de angajati, cu 16,7% mai putin decat la sfarsitul anului trecut",a declarat Vlad Vasiliu, managing director al Dunapack RamboxProdimpex, care estimeaza afaceri de 75 mil. lei (17,5 mil. deeuro), adica 85% din nivelul din 2008.

Serviciile de logistica si de transport ale companiei au fostexternalizate anul trecut pentru reducerea costurilor, si odata cuaceste masuri au fost externalizati si 32 de angajati din cei 191in total.

Reprezentantul companiei sustine ca deviatiile de la tintelepropuse au fost corectate lunar.

"Activitatea de monitorizare a costurilor este un proces care sedesfasoara zilnic. Ne asiguram ca orice reducere de cost genereazanu doar un beneficiu conjunctural, ci unul sustenabil pe termenlung", mentioneaza directorul general al Dunapack Rambox.

Anul trecut compania producatoare de carton ondulat si-a pastrattoti clientii traditionali, precum Nestle, Unilever, Doctor Oetker,Kraft, Orkla, Angeli, Chipita. "In plus, am reusit ca aproximativ20% din volumul productiei realizate sa il desfacem catre clientinoi. Majoritatea productiei realizate este destinata pieteiinterne, insa in jur de 2% o exportam pe pietele Bulgariei siRepublicii Moldova", a precizat Vlad Vasiliu.

El a mai adaugat ca anul trecut volumul productiei realizate ainregistrat un avans de 2% fata de 2008, pana la aproape 69 demilioane de metri patrati de carton ondulat.

Compania planuia in 2009 investitii de 3,2 milioane de euro indezvoltarea capacitatii de productie la 80 de milioane de metripatrati de carton ondulat (circa 39.000 de tone), cu 14% mai multfata de capacitatea la care a lucrat pana acum, investitii pe carele-a amanat.

Piata produselor din carton ondulat s-a contractat anul trecutcu aproape 30% fata de nivelul din 2008.

Cum va fi 2010

Pentru 2010, compania estimeaza o crestere cu 2% a volumuluiproductiei, pana la 70 de milioane de metri patrati. Bugetul pentruanul viitor al companiei a fost finalizat si prevede o cifra deafaceri in crestere cu circa 4,3%, pana la 78,3 milioane lei (18,2mil. euro). "Cred ca 2010 va fi cel putin la fel de interesant siprovocator ca si anul acesta. Strategia propusa pentru anul viitorne da motive sa privim increzatori catre atingerea tintelorpropuse."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO