Companii

Producatorul de vin Bucium Iasi mentine tinta de afaceri la 5 mil. euro

06.04.2009, 17:41 195

 
„Principalul factor care influenteaza activitatea noastra, dar si a multor agenti economici este criza economica mondiala, care isi va face prezenta mai accentuat si in Romania, incepand cu trimestrul al doilea. Practic, factorul cel mai important este lipsa unui loc de munca stabil si a unui venit sigur", a spus Ionut Stoian, director executiv al Agroindustriala Bucium.
Stoian a preluat aceasta pozitie la inceputul anului, dupa ce in mai anul trecut Constantin Minciu, directorul general, a renuntat la pozitie. Postul de director general a fost preluat de catre Daniel Panaite, care este si presedinte al Consiliului de Administratie.
In primul trimestru al acestui an, firma din Iasi a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 800.000 de euro, in crestere cu aproximativ 5% fata de perioada similara din 2008.
„Principala directie in care se va investi in acest an este cea legata de plantatiile de vie care vor avea aproximativ 15% din cifra de afaceri pe acest an", a mai spus Stoian.
Anul trecut, Agroindustriala Bucium a derulat investitii de 600.000 de euro in tehnologie, in dotarea laboratorului propriu si in replantari de vita-de-vie.
„Din cauza dificultatilor financiare, consumatorul se indreapta catre ceva foarte ieftin, ceea ce in cele mai multe cazuri nu este vin, ci bautura pe baza de vin si in al doilea rand tot din cauza bugetului clientul nu mai bea doua sticle, ci una", explia Stoian.
Piata vinului este estimata la 500 mil. euro in 2008, an bun pentru industria de profil atat din punct de vedere cantitativ, cat si calitativ. Cresterea pietei a fost de 17%. Pentru 2009 se estima un avans de 10%, insa potrivit Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV), in primul trimestru au existat producatori care au raportat scaderi ale vanzarilor.
Cele mai mari cresteri ale productiei de vin pe regiuni s-au inregistrat anul trecut in Transilvania, cu 30% mai mult fata de anul trecut, 25% in Dobrogea si o crestere de 15-20% in Moldova. Cresterea din sectorul vitivinicol este explicata prin conditiile climaterice favorabile de anul trecut si investitiile din ultima perioada, care incep sa produca efecte pozitive vizibile.
Principalii producatori locali de vin sunt Murfatlar, Vincon, Jidvei, Vinexport Focsani, Halewood Romania, Cramele Recas. Liderul pietei, compania Murfatlar, estimeaza in acest an o cifra de afaceri de 200 de milioane de lei (47 de milioane de euro) dupa ce in 2008 compania a raportat un avans de 14% al vanzarilor fata de 2007, sub ritmul de crestere stabilit initial.
Potrivit unei analize realizate de ZF pe baza datelor facute publice de companii, cele mai vandute marci de vin au inregistrat anul trecut vanzari de aproximativ 50 mil. euro, adica 30% din afacerile cumulate de aproape 160 mil. euro ale primilor opt jucatori. Cele mai vandute branduri anul trecut au fost Zestrea Murfatlar (Murfatlar), Muscatel (Vincon), Dry Muscat (Jidvei).
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO