Giganţii americani Colgate-Palmolive şi Procter&Gamble reuşesc să vândă pastă de dinţi, geluri de duş şi detergenţi de zeci sau chiar sute de milioane de euro cu nici 100 de angajaţi fiecare.
Prezente de peste două decenii în România, cele două grupuri au ajuns să domine rafturile magazinelor şi pieţele pe care activează. Astfel, Colgate-Palmolive are mai bine de o treime din piaţa pastei de dinţi, în timp ce P&G are trei branduri în topul celor mai bine vânduţi detergenţi din România, cu o cotă de piaţă totală de aproape 40%. Ambele companii activează însă pe mai multe segmente de piaţă, având în portofoliu mai multe branduri cu zeci de subdiviziuni.
Cei doi giganţi se intersectează pe toate segmentele de piaţă, respectiv pastă de dinţi, produse de îngrijire personală şi articole de îngrijirea locuinţei. Colgate-Palmolive, care mai are în România doar activităţi de distribuţie, are anual afaceri de peste 50 mil. euro. Astfel, fiecare dintre cei 79 de angajaţi ai gigantului american Colgate-Palmolive în România a contribuit cu 670.000 de euro la cifra de afaceri a companiei, productivitatea triplându-se astfel în criză.
Americanii, care au intrat pe piaţa din România în anul 1992, mai au doar o treime din totalul angajaţilor din 2008 după ce au închis fabrica pe care o deţineau la Braşov unde se produceau pasta de dinţi Super Cristal, crema Norvea, crema de ras Damaris, branduri destinate consumatorilor cu venituri mici şi medii. Tot la Braşov americanii realizau, potrivit datelor oferite de companie la acea vreme, şi detergentul de vase Axion.