Retail&Agrobusiness

Avansul consumului continuă puternic şi în iunie, dar alimentele devin „vioara a doua“

Avansul consumului continuă puternic şi în iunie, dar...

Autor: Cristina Roşca

04.08.2016, 00:05 527

Consumul de produse alimentare a avansat cu 14% în serie brută în iunie comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, semn că trendul ascendent continuă şi după eliminarea efectului de bază dat de reducerea TVA la astfel de produse începând cu 1 iunie 2015 de la 24% la 9%.

Consumul per ansamblu a crescut cu 16% în aceeaşi perioadă, avans susţinut de toate cele trei segmente – bunuri alimentare, neali­men­tare şi carburanţi. La nivelul primului se­mestru avansul consumului a fost în serie brută de 18% comparativ cu primele şase luni din 2015.

„Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 2,0% / 16,2% în ritm lunar/anual în iunie 2016 faţă de -0,7% / 16,3% (date revizuite în sus) în mai. Vânzările de bunuri nealimentare au crescut cu 3,4% în ritm lunar, fapt ce subliniază evoluţia bună a consumului privat, principalul motor al PIB-ului“, spun analiştii de la ING făcând referire la datele în serie ajustată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO