Retail&Agrobusiness

Încă un brand dispare din România. În curând nu-l veţi mai găsi pe rafturile magazinelor

Încă un brand dispare din România. În curând nu-l...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

02.12.2017, 11:52 3655

Produsele vor fi aceleaşi, se va schimba doar culoarea carcaselor: din verde în portocaliu.

Producătorul de motounelte Viking, care face parte din portofoliul gru­pului german Stihl, va renunţa trep­tat la brandul Viking în perioada urmă­toare, toate produsele urmând să fie trecute sub brandul Stihl, după ce pro­ducătorii au constatat că moto­uneltele sub numele Stihl înregis­trează vânzări mai bune.

„Ne aflăm în mijlocul etapelor de tranziţie de la brandul Viking la Stihl. Înce­pând cu primăvara viitoare, pro­du­sele cu acumulatori realizate în fabrica Viking vor purta numele Stihl. Res­tul gamei va trece sub brandul Stihl în 2019. Ne aşteptăm la o creştere a vân­­zărilor după schimbarea bran­dului”, spune Wolfgang Simmer, mana­ger de marketing şi vânzări la Viking.

Produsele vor fi aceleaşi, se vor schim­­ba doar culoarea carcaselor – din ver­de în portocaliu – şi numele im­pri­mat pe acestea.

Fabrica Viking se află în localitatea Langkampfen din Austria şi se întinde pe o suprafaţă de 23.000 m2, unde lucrează circa 500 de angajaţi.

Fabrica Viking din Austria a început producţia în anul 1982, iar zece ani mai târziu a fost cumpărată de grupul german Stihl, cu afaceri de 3,460 de miliarde de euro anul trecut.

După achiziţie, vânzările Viking au crescut, astfel că au fost necesare mai multe etape de extindere a fabricii. În prezent, compania mai dispune de teren în localitatea Langkampfen şi spune că are în plan să-şi extindă în continuare producţia.

„Anul acesta am luat decizia de schimbare a brandului. Am început deja cu unele produse, precum maşinile de tuns iarba cu acumulatori. Înregistrăm o creştere pe partea de produse cu baterii, astfel că e planificată o nouă extindere a fabricii pentru 2018, prin care vom extinde producţia, spaţiile logistice şi departamentele alocate cercetării şi dezvoltării”, spun reprezentanţii Viking.

Motouneltele sub brandul Viking sunt vândute în magazinele Stihl. Distribuitori Stihl există şi în România, unde grupul german are afaceri de peste 32 de milioane de euro. Ioan Mezei, directorul general Stihl România, spune că are în plan extinderea reţelei din România cu încă circa 100 de noi distribuitori, investiţia minimă într-un magazin Stihl fiind de 10.000 de euro.

Reţeaua de magazine numără pe piaţa locală 380 de puncte de vânzare, deţinute de circa 200 de distribuitori. Media vânzărilor pentru un singur magazin a fost anul acesta de 80.000 de euro.

Piaţa locală de motounelte este de circa 150 de milioane de euro. Pe lângă Stihl, mai comercializează astfel de produse şi suedezii de la Husqvarna şi producătorul local Ruris, din Craiova.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO