Cei mai mari cinci jucători de pe piaţa de îmbrăcăminte din România controlează mai bine de un sfert din totalul vânzărilor care se ridică anual la 10,8 mld. lei, arată calculele ZF pe baza datelor existente.
Calculele ZF iau în considerare doar sumele pe care românii le cheltuie pe haine, fie ele pentru femei, bărbaţi şi copii. Piaţa locală de modă este una dintre cele mai căutate de către retailerii străini din toată lumea. Analiştii şi executivii din domeniu afirmă că în România numărul de retaileri este comparabil cu cel de pe pieţele dezvoltate. Motivul? Românii sunt pasionaţi de modă şi de trenduri şi astfel sunt mai dispuşi să dea bani pe haine şi încălţări prin comparaţie cu vecinii cehi şi polonezi, deşi salariile sunt la jumătate.
Potrivit calculelor ZF, încă de la început România s-a numărat printre pieţele cu cele mai bune rezultate pentru H & M , în regiune fiind „campioană“, cu vânzări medii per magazin cu 50% mai mari decât în Cehia, spre exemplu. Deşi salariul mediu în România este de două ori mai mic decât în Polonia şi Cehia, vânzările magazinelor H&M sunt mai mari, susţinute de apetitul pentru modă al consumatorilor locali.