• Leu / EUR4.9477
  • Leu / GBP5.8810
  • Leu / USD4.7247
Retail&Agrobusiness

Comerţul alimentar online reprezintă doar 1% din piaţă în România. În Europa, ponderea este de 5%

Comerţul alimentar online reprezintă doar 1% din piaţă în România. În Europa, ponderea este de 5%

Autor: Cristina Roşca

09.09.2021, 00:07 515

Online-ul a ajuns să mănânce în pandemie peste 5% din comerţul alimentar european, după ce şi-a majorat cota de piaţă cu 1,5 puncte procentuale faţă de nivelul din 2019, arată o analiză a companiei de consultanţă şi analiză McKinsey.

Spre comparaţie, în anul de dinaintea izbucnirii pandemiei, cota de piaţă a acestui canal era de 3,7%.

În România, online-ul e abia la 1% din tot comerţul de articole de larg consum, conform celor mai recente date ale ZF, dar vânzările virtuale de bunuri FMCG cresc rapid odată cu apetitul românilor pentru acest tip de retail.

Estimările companiilor din piaţa locală vorbeau de o cotă de piaţă de 4% abia în 2025, semn că România va rămâne în continuare în urma Europei în ceea ce priveşte acest tip de comerţ.

„Retailerii alimentari online consacraţi din Franţa şi Marea Britanie au fost campioni în ceea ce priveşte creşterea absolută a veniturilor, unii adăugându-şi în conturi chiar şi 1 mld. euro din vânzări virtuale. Totuşi, jucătorii din alte ţări, care au pornit de la baze mai mici, precum Rewe (Germania), ICA (Suedia) sau Picnic (Olanda) au crescut mai rapid, chiar şi cu 80%“, spun analiştii de la McKinsey.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - astăzi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9477
Diferență: 0,0162
Ieri: 4.9469
Azi: 4.7247
Diferență: -0,4803
Ieri: 4.7475
Azi: 5.8810
Diferență: 1,2708
Ieri: 5.8072
Azi: 4.7380
Diferență: 0,2836
Ieri: 4.7246