Retail&Agrobusiness

Cum s-a schimbat comerţul modern la vârf într-un deceniu: doar Kaufland şi Carrefour mai sunt în top 5, iar Lidl luptă pentru poziţia de lider

ANALIZĂ

Cum s-a schimbat comerţul modern la vârf într-un...

Autor: Cristina Roşca

30.01.2020, 00:00 1331

♦ Ultimul deceniu a adus schimbări majore la vârful comerţului alimentar din România, doar două companii rămânând în top cinci din 2009 până în 2019 ♦ Mai mult, în aceeaşi perioadă liderul s-a schimbat, iar un jucător a făcut exit din România ♦ La vârf au urcat companiile care operează magazine mici de tip supermarket şi proximitate, pe când jucătorii de tip cash&carry au coborât în a doua jumătate a clasamentului.

 

Cei mai mari cinci jucători din comerţul alimentar au obţinut anul trecut afaceri cumulate de aproape 50 mld. lei după creşteri pe linie, unele de până la 30%.

Prin comparaţie, în urmă cu un deceniu, cei mai mari jucători de la acel moment adunau afaceri de 20 mld. lei. Piaţa s-a schimbat radical în perioada 2009-2019 pe de-o parte odată cu expansiunea rapidă a jucătorilor pe format mic (supermarket, proximitate sau discount), iar pe de alta odată cu exitul unor nume mari şi cu intrarea altora în România. Spre exemplu, în prezent există în universul de comerţ modern peste 3.000 de magazine, dintre care cele mai multe sunt pe format mic. Prin comparaţie, în urmă cu un deceniu erau puţin peste 500, dat fiind că aceea era perioada în care pariul era pe magazine mari, de tip hipermarket sau cash&carry.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO