Retail&Agrobusiness

Kandia Dulce: Printre cele mai mari provocări din 2021 sunt creşterea inflaţiei tuturor materiilor prime şi lipsa forţei de muncă

Kandia Dulce: Printre cele mai mari provocări din 2021 sunt creşterea inflaţiei tuturor materiilor prime şi lipsa forţei de muncă

Autor: Florentina Niţu

12.05.2021, 07:00 256

Reprezentanţii Kandia Dulce, unul dintre cei mai mari producători de ciocolată din România, deţinut de fa­milia austriacă Meinl, care mai controlează şi compania Heidi Chocolat, spun că printre cele mai mari provocări cu care s-au confruntat de la începutul acestui an sunt creş­terea inflaţiei la materiile prime, a costurilor utilităţilor şi a impozitelor locale. De asemenea, ei menţionează şi lip­sa forţei de muncă, dar şi creşterile cheltuielilor cu personalul.

„În primul rând, impactul negativ al tuturor restricţiilor impuse de pandemie a dus la o reducere semnificativă a mobilităţi consumatorilor şi a orelor de funcţionare a magazinelor de retail. (...) În al doilea rând, alte provocări (în primele luni din 2021 – n.red.) sunt inflaţia accelerată a tuturor materiilor prime, costul utilităţilor, care a explodat în România, şi impozitele locale care cresc agresiv“, au afirmat reprezentanţii Kandia Dulce.

Ei au răspuns la întrebările ZF, trimise cu ocazia realizării unei noi ediţii a anuarului de business „Cei mai mari jucători din economie“.

O altă provocare resimţită de producătorul de ciocolată şi biscuiţi este creşterea cheltuielilor salariale, pe de o parte, şi lipsa forţei de muncă, pe de altă parte.

„Acest fenomen ne-a impins să căutăm forţă de muncă relocabilă în România, dar şi în afara ţării şi să accelerăm investiţiile în robotizare şi automatizare“, au explicat reprezentanţii Kandia. Ei susţin că brandul Măgura este fabricat „end-to-end“ complet automatizat. „Investim continuu în automatizare şi robotizare în zona de producţie şi digitalizarea activităţii în toate zonele de activitate.“

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO