Retailerul belgian Mega Image, care deţine pe piaţa locală peste 470 de magazine sub mai multe formate, va continua să se extindă în următorii doi ani într-un ritm similar celui din ultima perioadă, respectiv cu până la 100 de unităţi noi pe an.
„Ne vom continua expansiunea în ritmul deja obişnuit cu până la 100 de magazine noi pe an, cel puţin în următorii doi ani. În funcţie de suprafaţa magazinelor vom merge cu 70-100 de unităţi anual, însă în final ne uităm la suprafaţa totală deschisă într-un an, la numărul de metri pătraţi”, spune Vassilis Stavrou, grecul care conduce operaţiunile locale ale Mega Image de anul trecut. El adaugă faptul că expansiunea se va face în aceleaşi zone unde compania este deja prezentă, adică în Bucureşti şi împrejurimi, respectiv la o distanţă de circa 250 de kilometri în jurul Capitalei.
„În fiecare an vom investi, ca şi până acum, 50 de milioane de euro în expansiune”, spune grecul.
Anul trecut au fost deschise circa 60 de unităţi, din care şi concept store-ul din zona Băneasa. Acolo compania a cumpărat terenul şi a dezvoltat împreună cu Decathlon un complex în care s-au investit 9 mil. euro. Suma nu include terenul. Magazinul Mega Image are 2.100 mp, fiind cel mai mare al reţelei.
Expansiunea a fost mai puţin alertă comparativ cu perioada anterioară. Mega Image a fost în fiecare din ultimii ani, mai puţin 2015, cel mai activ retailer în ceea ce priveşte expansiunea, cu câteva zeci sau chiar peste 100 de unităţi noi anual. Situaţia de anul trecut poate însă să fie pusă pe seama unor evenimente precum schimbarea managementului local, fuziunea dintre proprietarul Mega Image şi olandezii de la Ahold şi scandalurile şi arestările la nivelul primăriilor. Acestea din urmă întârzie obţinerea de aprobări de către retaileri pentru deschiderea de magazine.