Retail&Agrobusiness

Pandemia a dus online-ul la o cotă de piaţă de 9% din vânzările de retail, în urcare de la 7% în 2019. Toată piaţa de retail din România este estimată de ZF la circa 40 mld. euro

Pandemia a dus online-ul la o cotă de piaţă de 9% din...

Autor: Cristina Roşca

21.04.2021, 00:07 517

Online-ul a ajuns în pandemie să contribuie cu 9% la totalul pieţei de retail din România, în urcare de la 7%. Totuşi, aceasta rămâne cea mai mică pondere din regiune, în Cehia ea fiind aproape dublă, iar în restul pieţelor sare de 10%, potrivit companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Contribuţia online-ului se referă la totalul pieţei de retail, deci şi la cumpărăturile de alimente, dar şi la cele de electrocasnice, cărţi, materiale de construcţii, modă sau cosmetice. Toată piaţa de retail din România este estimată de ZF la circa 40 mld. euro, ceea ce înseamnă că vânzările online au sărit de 3,5 mld. euro. Studiul Euromonitor Global Consumer Trends 2021 afară că pandemia de COVID-19 a avut un impact profund asupra comportamentului de consum, forţând businessurile să îşi reajusteze strategiile.

Înainte de pandemie în Europa de Est consumatorii mergeau des la magazin şi ieşeau des în restaurante. Lockdownul a schimbat lucrurile, astfel că vizitele la magazin s-au rărit, motiv pentru care online-ul a devenit un canal tot mai important de vânzare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO