Retailerii resping în continuare controversata lege „51% produse româneşti“, deşi strategiile lor de marketing se bazează puternic pe prezenţa produselor autohtone la raft şi pe încurajarea producătorilor agricoli locali.
„Made in Romania“ este un pariu pe care mizează cei mai mari retaileri, cum ar fi Carrefour - care şi-a înfiinţat propria cooperativă agricolă, Kaufland - care ajută producătorii agricoli români să obţină o certificare care atestă siguranţa alimentară – sau Lidl – care se mândreşte că a încheiat un parteneriat strategic cu mediul universitar agricol din Bucureşti pentru încurajarea producătorilor români de legume şi fructe.
Florin Căpăţână, vicepreşedinte Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) şi director de dezvoltare durabilă şi relaţii instituţionale la Carrefour Romania, afirmă că legea 150/2016, denumită colocvial „51% produse româneşti“, a fost o lege proastă încă de la început, care nu a reuşit decât să genereze conflicte între producători, procesatori şi comercianţi.