Retail&Agrobusiness

Stefanel: Am ajuns la cea de-a doua generaţie de consumatori. Avem cliente care vin cu fiicele adolescente

Stefanel: Am ajuns la cea de-a doua generaţie de consumatori. Avem cliente care vin cu fiicele adolescente

Autor: Cristina Roşca

16.09.2016, 19:00 1271

Brandul italian Stefanel, poziţionat pe segmentul premium, a intrat pe piaţa locală acum circa 25 de ani, când alte nume din moda mondială nici nu se gândeau să pună România pe harta lor. De atunci s-au dezvoltat prudent, dar constant, până la 13 magazine şi afaceri de 5 milioane de euro anul trecut.

„Vedem că am ajuns la o a doua generaţie de con­su­matori. Avem cliente care vin la cumpărături cu fiicele lor care sunt deja adolescente. Avem produse pentru ambele generaţii“, spune Cornelia Nicolae, executivul român care conduce businessul Stefanel de circa cinci ani.

Stefanel a intrat pe piaţa locală la începutul anilor ’90, deschizând drumul bran­durilor străine pentru o economie care abia învăţa ce înseamnă capitalismul. Cornelia Nicolae spune că un avantaj pentru brand este faptul că a rămas în per­manenţă pe piaţă, indiferent de contextul economic. Această constanţă i-a adus o bază de clienţi fideli pe care îi mai are şi astăzi. „Avem un nucleu de cliente pe care le-am păstrat încă de la în­ceput. Mai mult, avem con­su­matori care vin săptămânal în magazine, dar şi cliente care vin mai rar, dar de fiecare dată îşi cumpără toată colecţia“, adaugă executivul român. În fiecare dintre cele 13 magazine Stefanel există astfel de cliente. 

În concept store-ul reţelei în România, cel din Piaţa Romană, vin însă clientele care cheltuie cel mai mult, şi 4.000-6.000 de euro pe sezon pentru a-şi schimba garderoba. Acesta este de altfel, cel mai mare şi cel mai bun magazin al reţelei din România. Printre avantajele sale se numără poziţia centrală, spaţiul generos într-o vilă istorică cu etaj, disponibilitatea locurilor de parcare şi chiria adaptată vânzărilor. În plus, zona se dez­voltă, spune Cornelia Nicolae, amintind atât de segmentul de retail, dar şi de HoReCa.

„Acest magazin este responsabil pentru circa 25% din vânzările companiei. Pe poziţiile urmă­toare ca vânzări se află maga­zinul din zona Doro­banţi şi cel din Constanţa.“ Din tota­lul celor 13 magazine Stefanel din Ro­mânia, şase sunt în provincie, în princi­palele ora­şe din ţară, iar restul în Capi­tală, dintre care şi un outlet.

Bucureştiul este reponsa­bil pentru 60-70% din busi­ness, însă există potenţial mare de creştere în provincie. „Mai mult, avem magazine în provincie care deja merg foarte bine, deşi mai este loc de creştere. Un exemplu este magazinul din Constanţa, care este al treilea cel mai bun ca vânzări din reţeaua noastră.“ Cornelia Nicolae spune însă că brandul italian de modă a mers doar în ora­şele importante din România, unde exista potenţial pentru o marcă precum Stefanel, poziţionată pe segmentul superior de preţ.

„Momentan am acoperit piaţa. Avem 13 magazine, din care patru stradale şi nouă în centre comerciale. Ne uităm în piaţă, analizăm orice oportunitate apare, însă nu avem nicio deschidere planificată. Nu ne gândim însă nici să închidem vreun magazin, am prelungit deja majoritatea contractelor.“

Recent în Bucureşti s-a deschis un nou mall, ParkLake, în cartierul Titan, însă Stefanel nu a mers aici pentru că deja are două magazine în mallurile Mega Mall şi Bucureşti Mall, aflate în apropiere. Unitatea din Mega Mall a fost deschisă în 2015, la fel ca şi cele din Cluj şi Sibiu. „Anul acesta nu am deschis nimic, după ce în 2015 am inaugurat trei unităţi. Începând cu anul trecut însă am operat şi câteva relocări în interiorul aceloraşi malluri, dar şi câteva renovări, în Timişoara, Constanţa şi Iaşi“, adaugă executivul român.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO