• Leu / EUR4.9454
  • Leu / GBP5.7525
  • Leu / USD4.7424
Retail&Agrobusiness

Valer Hancaş, Kaufland România: În 2021, aparatele de colectare au înghiţit 13 milioane de ambalaje de la două milioane de consumatori

Valer Hancaş, Kaufland România: În 2021, aparatele de colectare au înghiţit 13 milioane de ambalaje de la două milioane de consumatori

Autor: Alexandra Matei

24.05.2022, 14:30 148

Broscuţa, o infrastructură de reciclare a produselor de îngrijire personală şi a locuinţei, a necesitat o investiţie de crica 100.000 de euro. 

Aceasta este disponibilă în toate cele 152 de magazine Kaufland din România, cât şi în cele şapte din Republica Moldova.

Valer Hancaş, directorul de comunicare şi de corporate affairs al Kaufland România, susţine că atunci când vine vorba despre colectarea şi reciclarea deşeurilor, oamenii îşi doresc soluţii cât mai simple şi cât mai accesibile.

Astfel, Kaufland România a amplasat în toate magazinele platforme de colectarea a deşeurilor, cum ar fi Broscuţa, o infrastructură de reciclare a produselor de îngrijire personală şi a locuinţei. În 2021, spune el, aparatele de colectare au înghiţit 13 milioane de ambalaje de la două milioane de consumatori.

„Am extins reţeaua de coelctare a ambalajelor produselor de comsetică şi igienă. Broscuţa va avea un impact major pozitiv asupra mediului. Vorbim de o investiţie de aproximativ 100.000 de euro. Consumatorii aveau nevoie să facem mai mult decât proiectele de CSR. Aveau nevoie să le punem la dispoziţie mijloace prin care să aibă o contribuţie directă la a face o schimbare în bine. Le-am oferit recompense pentru a recicla – vouchere de reducere sau bilete de autobuz. Fără participarea consumatorilor nu există suficiente materiale pentru a face trecerea către o economie circulară. Există un prag între decizia de a recicla şi acţiunea în sine. Oamenii vor soluţii simple şi accesibile – vin la cumpărături şi reciclează în acelaşi timp. În 2021, aparatele de colectare au înghiţit 13 milioane de ambalaje de la două milioane de consumatori”, a declarat Valer Hancaş, în cadrul unei conferinţe de presă.

În momentul de faţă, mai adaugă acesta, Kaufland România are un grad de acoperire de 100% cu platforma de reciclare a produselor de îngrijire personală şi a locuinţei – Broscuţa. Aceasta este disponibilă în toate cele 152 de magazine Kaufland din România, cât şi în cele şapte din Republica Moldova.

În ultimii doi ani, prin sistemul de reciclare Kaufland disponibil în România, această platformă de reciclare a adus peste 300.000 de recipiente reciclabile din alte tipuri de plastic decât cel clasic.

În spaţiul special amenajat sub forma unei broscuţe ţestoase, la intrarea în magazine, clienţii pot depune sticle goale din plastic de şampon, balsam, gel de duş, cremă de corp, de faţă sau de mâini, apă de gură sau de săpun lichid, dar şi recipiente goale de produse de curăţenie, precum detergenţi de haine sau de vase, soluţii de curăţare a bucătăriei, băii, pardoselii sau geamurilor.

În acest sistem sunt reciclate doar ambalajele produselor de igienă şi curăţenie (plasticul de tip PET specific acestora, HDPE şi LDPE).

Recipientele aduse sunt preluate periodic de o firmă specializată în colectare şi duse la fabrica din Făgăraş pentru reciclare, printr-un proces ce constă în trei etape: sortarea materialelor la staţia automată, pregătirea pentru reciclare şi reciclarea propriu-zisă, prin termoformare

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - astăzi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9454
Diferență: 0,0486
Ieri: 4.9430
Azi: 4.7424
Diferență: 0,8914
Ieri: 4.7005
Azi: 5.7525
Diferență: 0,5032
Ieri: 5.7237
Azi: 4.9466
Diferență: 0,2981
Ieri: 4.9319